Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Nová kampaň ekologů: Větrná energie

14.02.2006  |  123× přečteno      vytisknout článek

Nová kampaň ekologů: Větrná energie

Praha - Kromě nabídky aut či praček najdou čtenáři regionálních deníků v listě výjimečně i reklamu na větrné elektrárny.

Ekologické Hnutí Duha chce touto cestou, kterou zatím využívají spíše prodejci spotřební elektroniky či cestovní kanceláře, upozornit na přínosy energie z větru.

Reklama vychází v regionálních novinách v devíti okresech, kde se právě rozhoduje o budování nových větrníků a kde mnozí lidé nejsou tomuto způsobu získávání energie příliš nakloněni.

Není to úplně poprvé, co se Češi potkají s cílenou "reklamou na čistou přírodu". Asi nejvíc ji před několika lety proslavil spot, který natočila britská pobočka Greenpeace a v němž mimozemšťané hodnotí Zemi jako neperspektivní planetu, kterou mohou zlikvidovat, protože ji její obyvatelé stejně zničí. Jednoho z mimozemšťanů ztvárnil i herec Jim Broadbent, držitel Oscara za film Iris.

Ještě dříve, v roce 2002 odvysílala ČT asi šedesátkrát reklamní spot ekologické organizace Zelený kruh.

1/8 za 60 tisíc

Propagovat svou práci by chtěly i další organizace. Jenže - chybí jim peníze.

Hnutí Duha vyšla reklama v regionech na 60 tisíc korun. "Zjistili jsme, že máme prostředky na propagaci obnovitelných zdrojů, proto jsme se rozhodli pro takto cílenou reklamu," řekl Petr Holub z Hnutí Duha.

Podotkl, že například v Německu dělá takovou kampaň tamní ministerstvo životního prostředí.

Infobox

CO DÁVÁ VÍTR

  • Větrné elektrárny, s nimiž lze do roku 2010 realisticky počítat, sníží emise oxidu uhličitého, který vyprodukuje půl milionu aut.
  • Jedna moderní turbína vyrobí energii pro zhruba dva tisíce domácností.
  • V EU vyrobí větrné elektrárny víc energie, než je celková výroba Česka včetně vývozu.

Peníze ovšem vystačí jen na velice skromnou propagaci - za šedesát tisíc to bude osmina jedné reklamní strany a pouze na dva dny.

My peníze nemáme

I to je však pro jiné ekologické organizace zatím jen nesplnitelný sen. "Kdybychom měli peníze, určitě bychom do toho šli. Jenže náklady jsou pro nás příliš vysoké," řekl Marek Jehlička, mluvčí sdružení Arnika.

Organizace už dokonce jednala s agenturou, která byla ochotna pro Arniku reklamní spot do televize natočit jen za režijní cenu. Zhruba 100 tisíc korun se však nepodařilo sehnat.

Světová Greenpeace takové starosti nemusela řešit - její reklamní spot Invaze vetřelců natočila britská agentura zadarmo. Českou verzi tohoto krátkého filmu pouštěla ČT jako "reklamní doplněk". V programu neměl pevné místo, ve vysílání se objevil v okamžiku, kdy vzniklo volné okno.

http://aktualne.centrum.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist