Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Krátce - různé

20.10.2006  |  125× přečteno      vytisknout článek

Krátce - různé

Pardubický kraj představil v Bruselu projekt spalovny v Opatovicích. Představitelé krajského úřadu se účastnili akce s názvem Open Days, kterou pořádal bruselský Výbor regionů a jehož součástí byly desítky seminářů a workshopů. Radní Ivo Toman podotkl, že projekt Pardubického kraje měl mezi přítomnými velký úspěch.
"Mezi nejvýraznějšími, které bychom chtěli v nadcházejících letech prosadit a získat na to prostředky Evropské unie, byla především spalovna v Opatovicích. Řekl bych, že na náš záměr vybudovat spalovnu v Opatovicích byl jednoznačně pozitivní ohlas, a řekl bych, že ve stánku, kde jsme prezentovali tento náš projekt, to vyvolalo obrovský obdiv a obdiv od všech, kteří tam do stánku přišli, že máme politickou odvahu takto nepopulární projekt v současné době prosazovat."

Německá energetická společnost RWE prodá svoji britskou vodárenskou divizi Thames Water konsorciu Kemble Water Ltd. vedenému fondem společnosti Macquarie, a to za osm miliard liber (336,5 miliardy Kč). Prodej je součástí strategie RWE zaměřit se pouze na elektřinu a plyn, stejně jako větší konkurent E.ON. Koncern RWE o tom informoval včera. Cena zahrnuje i dluh společnosti ve výši 3,2 miliardy liber.
Němci koupili Thames Water v roce 2000 za 7,1 miliardy eur (201,1 miliardy Kč). Thames Water je největší vodárenskou a kanalizační firmou v Británii. Dodává pitnou vodu osmi miliónům zákazníků a poskytuje kanalizační služby 13 miliónům klientů. Příjmy z regulovaných aktivit v Británii loni činily 1,9 miliardy eur a provozní zisk 687 miliónů.
RWE zaměstnává 86 000 zaměstnanců a příjmy společnosti loni dosáhly 42 miliard eur. Mezi hlavní trhy RWE patří Německo, Velká Británie a střední a východní Evropa, kde se zaměřuje na dodávky elektřiny a plynu.

Dnes ráno v 8 hodin 44 minut vyrobilo 14 obrovských generátorů elektrárny Tři soutěsky na řece Jang c´ 9 milionů 800 tisíc kilowatů elektřiny, tyto agregáty vodních generátorů poprvé začaly vyrábět elektřinu na plný výkon.
Dnes v 8 hodin dosáhla výška vodní hladiny v přehradě Tři soutěsky 153.79 metrů. Provoz 14 obrovských generátorů probíhá normálně, jsou připraveny vyrábět elektřinu na plný výkon. Do 8 hodin 44 minut vyráběly tyto agregáty poprvé elektřinu na plný výkon.
První agregát generátorů této elektrárny byl uveden do provozu v červenci r.2003. Podle plánu poté, co výška vodní hladiny dosáhla 148 metrů, mohly generátory této elektrárny začít vyrábět elektřinu na plný výkon.

Pardubické vodárny koupily čistírnu odpadních vod od Synthesie
Celé transakci předcházelo několikaleté jednání, protože cena za čistírnu se blížila téměř půl miliardě korun. Podrobnosti dnes Českému rozhlasu Pardubice sdělil náměstek primátora města Michal Koláček.
"Představensto společnosti Vodovody a kanalizace Pardubice schválilo nákup biologické čistírny odpadních vod, schválilo celý komplex smluv, který k tomu vede. V podstatě na začátku příštího týdne by mělo dojít k podpisu, do konce měsíce listopadu by biologická čistírna odpadních vod měla fungovat v režimu majetku VAKu. Pro Vodovody a kanalizace to znamená nákup odpadní koncovky celého kanalizačního systému. V tuto chvíli budou Vodovody a kanalizace vlastnit celý systém čištění odpadních vod v městě Pardubice a okolí."

Během posledního týdne severočeští policisté vrátili z Rumburku na Děčínsku zpět do Německa dva plně naložené kamióny s odpadem a falešnými doklady, který zřejmě měl skončit na českém území. Mluvčí severočeské cizinecké a pohraniční policie Eva Hauková ve středu uvedla, že první nákladní souprava byla z Rakouska.
DĚČÍN - "Její řidič se snažil přejet přes hraniční přechod se slisovanými balíky použitého igelitu a starého papíru, i když podle jeho dokladů mělo jít o plast," uvedla Hauková.
V druhém kamiónu byly igelitové tašky naplněné textilem, starými hračkami a elektronikou. Po dohodě s celníky vrátili policisté zpět do Německa i tento kamión.

Kamióny budou příští rok platit elektronické mýtné v průměru 4,05 koruny za kilometr. Rozhodla o tom vláda, s tím, že sazba bude platit jeden rok a poté vláda fungování projektu znovu vyhodnotí.
Sazba se bude lišit podle toho, zda kamión jede ve dne nebo v noci, podle počtu náprav a plnění emisních limitů. V praxi tak řidiči nákladních aut za jízdu po dálnici zaplatí od 1,30 do 5,40 koruny za kilometr.

 


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist