Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Společnost Mountfield ve své reklamní kampani používá nepravdivé argumenty

06.03.2007  |  zdroj: MŽP  |  125× přečteno      vytisknout článek

Společnost Mountfield ve své reklamní kampani používá nepravdivé argumenty

Na přelomu února a března letošního roku uveřejnila společnost, obchodující se zahradní technikou a vybavením, Mountfield v celé řadě deníků s celostátní působností sérii reklamních článků [1] nabádajících spotřebitele k co nejrychlejší koupi motorové zahradní techniky, bazénů a zahradního nábytku s argumentem, že tyto výrobky čeká od května 2007 “skokové” zdražení v souvislosti s jakýmisi “nejnovějšími ‘ekologickými’ nápady bruselského komisaře pro životní prostředí“.

Ministerstvo životního prostředí je přesvědčeno, že se společnost Mountfield v této části své reklamní kampaně dopustila klamání spotřebitelů ve snaze přimět je k nákupu zmíněných výrobků v předjarním období. MŽP se proto obrátilo se stížností na Radu pro reklamu [2]. „Domníváme se, že společnost Mountfield touto kampaní porušila minimálně tři, možná však až šest ustanovení platného Kodexu reklamy. Proto jsme požádali Radu, aby případ prošetřila,“ říká ředitel odboru vnějších vztahů MŽP Jakub Kašpar.

Zmíněné reklamní články se odvolávají na jakýsi nejnovější návrh Evropské komise (reklama používá odvolání na evropského komisaře pro životní prostředí či “evropské byrokraty”). Pravděpodobně je jím myšleno Sdělení Komise ze 7. února 2007 k výsledkům přezkumu strategie Společenství na snižování emisí CO2 z osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel. Sdělení ovšem není právní předpis, nýbrž dokument, který má po shodě všech členských států EU a také Evropského parlamentu zadat Evropské komisi přípravu předpisu, který zaváže výrobce ke snížení emisí CO2automobilů; uvažované limity pak mají vstoupit v účinnost nejdříve za pět let. “V žádném případě se tedy netýká a  nebude týkat motorové zahradní techniky a tudíž nemůže ovlivnit růst jejích cen,” říká náměstek ministra životního prostředí Jan Dusík. Stojí také zato dodat, že ke snížení emisí CO2 z automobilů, tak jak jej navrhuje EK, se evropští výrobci už zavázali v dobrovolných dohodách s Evropskou komisí.

Oblast zahradní techniky a jejích emisí je v evropské legislativě pokryta jinou směrnicí [3]. Ta ovšem nijak ovšem nesouvisí s žádným návrhem Komise v letošním ani loňském roce, jelikož pochází již z roku 2002.

MŽP požádalo společnost Mountfield ve středu 28. února o vysvětlení. Přestože společnost kritizované argumenty ve své kampani používá již od 23. února a nadále v ní pokračuje (naposledy v sobotním vydání denního tisku), vedení společnosti nedokázalo garantovat dodání vysvětlení dříve než během tohoto týdne.

 

Poznámky:

[1] Jedná se o tyto články, které vyšly mj. V denících Deník, Lidové noviny, Metropolitní Expres, MF DNES či Právo:

a) „Slevy na Kole štěstí už jen do středy. Evropští byrokrati hrozí! Zdraží auta? Sekačky a taky bazény?“, 23. a 24. 2. 2007

b) „Kolo štěstí dnes a zítra naposled. Evropští byrokraté vědí, jak naštvat lidi. Porostou na jaře ceny skokem?“, 27. 2. 2007

c) „Kolo štěstí dnes už naposled. Evropští byrokraté vědí, jak naštvat lidi. Porostou na jaře ceny skokem?“, 28. 2. 2007

d) „Brusel hrozí zdražením? Firmy reagují. Mezi prvními je Mountfield. Prodloužil slevy na Kole štěstí!“, 1. 3. 2007

 

[2] Plný text stížnosti MŽP Radě pro reklamu najdete u této tiskové zprávy na www stránkách MŽP.

[3] Jedná se o směrnici č. 2002/88/ES novelizující směrnici Evropského parlamentu a Rady 97/68/ES, o sbližování zákonů členských států týkajících se opatření proti emisím plynných a tuhých znečišťujících látek ze spalovacích motorů instalovaných v nesilničních mobilních strojích. Tato novela  rozšířila působnost o zcela jinou kategorii výrobků, jako jsou mimo jiné sekačky trávy, řetězové pily, generátory, vodní čerpadla, křovinořezy, zařízení k udržování trávníků, zařízení k odklízení sněhu. Tato směrnice je v ČR provedena zákonem č. 56/2001 Sb. a nařízením vlády č. 365/2005 Sb. Upravuje požadavky na jednotlivé typy motorů (emisní vlastnosti pro oxid uhelnatý, uhlovodíky a oxidy dusíku) a postupná data nabytí účinnosti.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist