Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Ženeva: "zelené" vozy se krčí v koutě

08.03.2007  |  zdroj: Podniky a trhy  |  125× přečteno      vytisknout článek

Ženeva: Pohlednice ze ženevského autosalonu by mohla připomínat ráj ochránců životního prostředí. Venku trůní sněhem pokrytý masiv Montblanc. Před ním se v mírném oparu rozprostírá Ženevské jezero.

Také uvnitř výstavních hal se vše jeví být "eko". Ze stropu padají vodopády, na obrovských plátnech je vidět kvetoucí příroda či větrné elektrárny. Kdyby jen všude kolem nebyla všechna ta auta - silné, obrovské karosérie s širokými pneumatikami, chromovými disky a velkou "žízní" po benzinu.

Z právě probíhajícího ženevského autosalonu se všichni velcí výrobci snaží učinit ten "nejzelenější" veletrh, jaký kdy automobilový svět viděl. Pro manažery a organizátory to znamená balancovat na hraně, což není vždy snadné dosáhnout. Ne vše je totiž tak "zelené", jak se na první pohled může zdát.

Stejně tak nevyspělé, jako se mohou zdát argumenty některých ochránců přírody, se občas jeví i reakce automobilek. Všechny se sice hlásí ke své zodpovědnosti vůči životnímu prostředí, na druhou stranu se ale ve svých expozicích snaží přitáhnout pozornost především auty se silnými motory a příslušnou spotřebou. Ekologičtější verze s dieselovým motorem či úspornou spotřebou a auta na hybridní či elektropohon stojí zpravidla až někde vzadu.

Přesně tak to ale chce i publikum. Houfy se nekupí kolem modelu BMW s vodíkovým motorem, ale kolem nejnovějších modelů Porsche či Aston Martin, velkých limuzín německých koncernů či obrovských terénních vozů.

"Zákazníci určují, co se bude kupovat," argumentují manažeři automobilek, kteří ale zdůrazňují i své investice do lepších technologií. V posledních letech stále roste zájem o terénní vozy a jiná velká auta, a proto je i firmy vyrábějí. "Máme snad všichni jezdit trabantem?" ptá se například v rozhovoru pro časopis Spiegel šéf největší evropské automobilky Volkswagen Martin Winterkorn.

Ekologickou nabídku najde jen ten, kdo ji hledá. VW tak v Ženevě například prezentuje svůj Passat Blue Motion, který má emise jen 136 gramů CO2 na kilometr, nebo Blue-Motion-Polo s emisemi ve výši 102 gramů na kilometr.

K vidění je ale i ekologický "hřích" koncernu - model Bugatti Veyron s 1001 koňskými silami, o kousek dále pak nenasytné modely od značek Hummer či Corvette, které mají spotřebu více než 20 litrů.

Velká auta ve Švýcarsku dokonce prezentuje také PSA Peugeot - Citroen, který dosud s terénními vozy neměl mnoho společného. Se spotřebou sedm litrů nafty jsou ale podle nového šéfa PSA "zelenými terénními auty". Chlubit se jeho společnost navíc může i tím, že právě z ní pochází dnes již každé třetí auto, které splňuje požadavek Evropské unie pro rok 2012 - mít emise maximálně 120 gramů na kilometr.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist