Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Přehlídková mola ve světě se "zazelenala"

10.03.2007  |  zdroj: Podniky a trhy  |  125× přečteno      vytisknout článek

Přehlídková mola ve světě se Přední světoví návrháři a módní firmy ve svých letošních kolekcích myslí také na to, aby byly ekologické. Při tvorbě se nechávají inspirovat přírodou a jako materiály používají například bavlnu, která nebyla stříkaná pesticidy.

Mezi oblíbené materiály patří také látky z bambusu a konopí. Návrhářka Stella McCartneyová, která se ve svých kolekcích vyhýbá pravé kůži a kožešinám, nyní testuje výrobu kabelek z kukuřice.

K ekologickým návrhářům se řadí také Ital Giorgio Armani, jehož jeansy jsou z organické bavlny a konopí. Podle listu Financial Times nedávno představil také košile z kukuřičných vláken. Výrobce obuvi Terra Plana zase používá kůži ze starých autosedaček.

Eko-móda ale nemusí být zrovna levnou záležitostí: například semišová kabelka s dřevěnými korálky od firmy Jimmy Choo stojí 1495 dolarů a manžetové knoflíčky z lastur a diamantů od klenotníka Johna Hardyho přijdou na 10 tisíc dolarů.

První letošní vlaštovkou v oblasti eko-módy byla přehlídka skupiny 20 návrhářů na londýnském Týdnu módy, kteří představili kolekci ekologického oblečení s názvem "Estethica". Tvůrci tím chtěli ukázat, že i oblast módy se může podílet na ochraně životního prostředí. V březnu by vlastní kolekci eko-módy měla podle agentury Bloomberg představit také společnost Hennes & Mauritz.

"Nyní vyrábí toto oblečení jen malá skupina návrhářů, ale předpokládáme, že v nejbližších letech se na ekologické oblečení zaměří i významní světoví návrháři," předpovídala vývoj v době veletrhu pro agenturu AFP tisková mluvčí kolekce Estethica.

V New Yorku zase proběhla přehlídka podzimní kolekce ekologické módy od návrhářky Lindy Loudermilkové.

Vyrábět ekologické oblečení znamená respektovat tři základní pravidla: dodržovat pravidla obchodování fair trade (obchodování, jehož cílem je podpora znevýhodněných výrobců z rozvojových zemí), používat jen techniky neohrožující přírodu a vyrábět z recyklovaného materiálu.

I když návrháři a módní firmy přímo nevyrábějí své oblečení z organického materiálu, tak se alespoň snaží chránit životní prostředí. Módní dům Burberry si dal za cíl každoročně snižovat spotřebu energie ve svých obchodech. Americký výrobce oblečení American Apparel zase ročně zrecykluje pět milionů tun nití, ve své továrně používá solární energii a zaměstnancům dává kola, aby při jízdě do práce neznečišťovali ovzduší.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist