Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Ekologie vítězí na autosalonu v Ženevě

15.03.2007  |  147× přečteno      vytisknout článek

Ekologie vítězí na autosalonu v Ženevě


Způsobů, jakým toho chtějí tvůrci automobilů dosáhnout, je mnoho. Někteří, jako kupř. Volkswagen, se vydali cestou konstrukce co nejúspornějších motorů – v Ženevě  představí třeba velké kombi Passat Blue Motion s dieselem, jehož spotřeba má být 5 litrů na sto kilometrů.

V praxi fungujícím způsobem, jak ještě více snížit spotřebu paliva, jsou  hybridní technologie, kombinující běžné spalovací motory s elektromotory. Výborně se prodává hybridní Toyota Prius, v Ženevě firma představí  Hybrid X – základ jejího možného nástupce.

Její luxusní divize Lexus se připomene největší hybridní limuzínou světa LS 600h.

Také Honda předvede koncept malého hybridního sportovního auta – Concept H.

Na trh s hybridní technologií chce  proniknout i  Kia, která přiveze upravené  Rio.

K vidění bude také několik malých elektrických vozítek, například v Indii vyrobený Ecocar E Mobile,


Nejvíce peněz  firmy utrácejí za koncepty, jejichž palivem je vodík. Princip aut na palivové články je poměrně jednoduchý: vodík skladovaný v nádrži v autě reaguje v palivovém článku s kyslíkem přiváděným zvenčí, čímž vzniká elektrický proud.

Ten pohání elektromotor, buď centrální, nebo malé motory v kolech, a nabíjí velkokapacitní lithium-iontové baterie. Praktická výroba ale naráží na spoustu překážek, hlavně při skladování paliva.

Přestože Honda představila svůj FCX Concept už dříve, poprvé v Evropě ukáže plně funkční prototyp.  

Mnohem jednodušší než vodíkové systémy jsou automobilové motory spalující zemní plyn, propan-butan nebo takzvaný bioetanol – tedy líh.

Ten se dá jednoduše vyrobit z rostlin, úpravy motorů nejsou složité, takže v mnoha zemích se přidává bioetanol do benzinu; zanedlouho i v Česku.

Ekologické vozy, spalující zemní plyn, ukáže hned několik značek: Fiat malou Pandu, Opel Corsu, Ford zase dodávku Tournier.


Cestou výrazného odlehčení karoserie za pomoci  plastových dílů jako Rinspeed se vydaly i automobilky Mazda a Hyundai.

ZDROJ: auto.idnes.cz,kráceno, upraveno


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist