Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Vyjde ekologické obuvi její strategie?

24.04.2007  |  zdroj: HN  |  128× přečteno      vytisknout článek

Vyjde ekologické obuvi její strategie? Jaká reklamní kampaň a marketingová koncepce provází otevření prvního samostatného obchodu outdoorové obuvi Keen na světě, pokud se tak děje v Praze?

AUTOR: Pavla Vírová

Martin Keen je člověk milující pocit svobody a dopřává si ho při plavbách na moři. Na své lodi si - dnes již lze říci ke svému štěstí - neustále okopával palce na chodidlech o různé vazáky a kladky. A tak se rozhodl, že si navrhne boty sám pro sebe. Boty, které by splnily všechny jeho požadavky. Stalo se tak v roce 2000. V roce 2003 prodal Martin Keen patent v Portlandu, v místě, kde se koncentrují skoro všechny sportovní značky, lidem, kteří dříve prodávali boty značky Nike.

Tak zní pohádka vyprávěnána tiskové konferenci Josefem Polákem, obchodním ředitelem značky Keen pro střední a východní Evropu. Nepromokavé sandále s vyztuženou, gumovou špičkou jsou dnes hlavním artiklem nabídky bot Keen. Jejich vynálezce se rozhodl prodat svůj patent, protože již nebyl sám schopný pokrýt poptávku a hrozila by stagnace prodeje. "Jakmile začne obchod stagnovat, víte, že musíte značku prodat větším firmám a zkušenějším lidem v obchodu. Teď se v tom angažuje velký počet lidí. V Americe je to zvykem, když začnete stagnovat, je lepší značku prodat zkušenějším,"říká Miroslav Martinec, ředitel společnosti Rockpoint, která distibuuje značku Keen.

Bio bota aneb jak se vyčlenit

Trh s outdoorovou obuví je poměrně nasycený. Jakým stylem se bude Keen snažit odlišit od ostatní konkurence? Keen sází na svou filozofii. Jeho "Hybrid Life" po-ukazuje na větší míru zodpovědnosti v ochraně životního prostředí. "V Americe hodně zabírá, když propagujete, že výrobky máte z recyklovaných materiálů. A budeme se snažit zdůraznit tento koncept i v rámci evropské kampaně, nazvané Hybrid Life," tvrdí Miroslav Martinec. Například pro postižené vlnou tsunami v roce 2004 založila firma fond. Pod heslem "Čím víc se vydělá, tím více se vloží do projektů organizací na ochranu přírody a životního prostředí" prodává svoje boty. V současné době se například podílí na projektu ochrany lesů ve Švýcarsku.

V roce 2007 začala firma vyrábět jeden model bot z čistě přírodních materiálů, boty, jež se snadno rozloží a jsou zabaleny v krabicích z recyklovaného papíru. Značka si stojí za tvrzením, že při výroba jejích bot je ohleduplná k životnímu prostředí.

Filozofie značky Keen žít ji-nak, zodpovědně a aktivně se podílet na svém životě, je prý vidět i ve vztahu k jejím zaměstnan-cům či při samotné výrobě. Od podzimu 2006 začala značka Keen budovat na svých webových stránkách www.keenfootwear.com komunitu ze svých zákazníků. Zákazníci, někteří pracující v různých neziskových programech a vůbec všichni milovníci přírody tam sdílí své zážitky a názory. Vše doprovází fotografie z cest, kde jim, jak jinak, byly společníky i boty Keen.

Proč právě Praha?

První samostatný obchod byl otevřen minulý týden v Praze, v Paláci Flóra. "Hledali jsme další distributory pro tuto obuv, kteří by toho chtěli brát víc, i z oblasti fashionu, městské obuvi. Ale narážel jsem spíše na bariéry, a proto jsem se rozhodl zkusit otevřít samostatný obchod. A také tomu nahrály výhodné obchodní podmínky," říká Miroslav Martinec a pokračuje: "Co se týče spolupráce s agenturami, na této kampani spolupracujeme se sdružením Club ducha sportovního, jinak si zajišťujeme veškerou komunikaci sami. Za měsíc se uvidí, jak se nám povedl začátek a tato kampaň, chceme si udělat průzkumy a pak se uvidí, co bude dál. Možná bychom pak hledali i reklamní agenturu a podnikli něco většího, ale to nechci předbíhat."

V Praze doprovází otevření obchodu především tisková inzerce (v časopisech Týden, Xantypa, Lidé a hory a dalších). "V současné době píšeme hlavně PR články. V tištěné inzerci, a to je pro nás nové, co se týče propagace outdooru oproti ostatním značkám, jsme se zaměřili i na lifestylové časopisy, zaměřené zvlášť na ženy a zvlášť na muže," vysvětluje Miroslav Martinec.

V týdnu, kdy se obchod otevřel, se pohybovalo po Praze 35 lidí se žlutými tričky s nápisem o tisícikorunové slevě, která platí po týden otevření, a pětisetkorunové slevě pro období 28. 4.-13. 5. Promo kampaň běží také na Rádiu Beat, probíhá v období formou anoncí moderátorů a reklamního spotu (5x denně). Moderátor vyhlásí v rádiu přítomnost "člověka oblečeného do červeného trička" na určitém místě v Praze (na metru a čerpacích stanicích). Kdo doběhne jako první na určené místo, získává jeden pár obuvi zdarma. Denně se rozdá 8 párů bot.

otevření obchodu keen. Tiskové konference se účastnili: Eva Šelepová, marketingová manažerka Keen, Josef Polák, obchodní ředitel Keen, Miroslav Martinec, ředitel společnosti Rockpoint, a Klaus Öllerer, marketingový ředitel Keen Europe.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist