Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

"Férové" letí čím dál víc

13.05.2007  |  128× přečteno      vytisknout článek

Nový typ spotřebitelů si žádá také novou marketingovou koncepci, tzv. pečetní. Uvedené pečetě na výrobku už na první pohled nejenom garantují jeho kvalitu, ale také zákazníkům signalizují, že se výrobce "doznává" ke všeobecně lepšímu, tzv. fair-hospodářství.

Ze zámoří se do Evropy valí nový trend životního stylu, tzv. Lohas (Lifestyle of Health and Sustainability). Jeho vyznavači spojují požadavek zdraví s požitkem a lepším přístupem k životnímu prostředí, který se pak projevuje používáním přírodních zdrojů. V praxi to vypadá tak, že vyznavači Lohas si sice svůj oblíbený steak neodepřou, budou ale požadovat, aby ona kráva pocházela z biologického zemědělství. Stejně tak si budou chtít kupovat banány nebo kávu s vědomím, že jejich producenti v Latinské Americe nebo Africe za svou úrodu dostanou řádně zaplaceno. "Lohas-lidé" si budou chtít na svých zahradách i nadále užívat luxusního dřevěného zahradního nábytku, ale prosím vás: jenom žádné kácení deštných pralesů.

Neustále se rozšiřující cílová skupina Lohas-příznivců představuje velký potenciál pro průmysl a obchod; jak ale jako výrobce nebo obchodník tuto spotřebitelskou elitu se svými výrobky oslovit? Nový trend vyžaduje inovativní koncepty jak v produktech, tak v marketingu; "fair"-podstatu výroby a přístup k životnímu prostředí je potřeba komunikovat. Dobrých výsledků dosahují právě pečetě na obalech výrobků.

Pečeť na výrobku odkazuje nejenom k jeho kvalitě, ale také ke způsobu jeho výroby a původu. Jednou z takových pečetí je označení bio; jako takové se mohou označit pouze ty výrobky, jež pocházejí z ekologického zemědělství a zásadně neobsahují geneticky upravené potraviny nebo chemicko-syntetická hnojiva. Chovatelé zase nesmějí svým "chráněncům" podávat žádná antibiotika nebo jiné uměle přidávané látky.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist