Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Zákazníci hledají zdraví

13.05.2007  |  zdroj: HN  |  123× přečteno      vytisknout článek

Zákazníci hledají zdraví Stále více spotřebitelů se zajímá o složení potravin, které konzumují. Vyplývá to z letošního průzkumu společnosti IGD. Na úkor ceny jako hlavního motivu nákupu se do popředí dostávají jiné hodnoty.

Výzkum, který byl proveden na britském trhu, odhalil několik trendů, které se postupně budou dostávat i na český trh. Téměř třetina nakupujících tvrdí, že znát všechny ingredience produktu je klíčovou informací pro jejich nákupní rozhodnutí. Jejich počet během jednoho roku narostl o 5 %.

SLOŽENÍ JE DŮLEŽITÉ

Nakupující věnují více času a úsilí výběru potravin a své rozhodnutí staví na konkrétnějších detailech. Ačkoliv cena je stále uvedena jako nejdůležitější faktor při rozhodování, její síla uvadá ve prospěch ostatních faktorů. Důležitější se stává povědomí o obsahu soli a cukru a rovněž svou sílu opět získává značka.

V Británii posledních 12 měsíců stále rozšířenější značení potravin na čele obalu rovněž přispělo k povědomí o nutričních hodnotách. To podle výzkumu také ovlivnilo nákupní rozhodování. Počet spotřebitelů, kteří mají své nákupní rozhodnutí postaveno na tom, zda je produkt organický, se zvýšil od roku 2004 dvakrát.

Pětina nakupujících ve výzkumu uvedla, že obsah soli a cukru jsou pro ně nyní klíčovou informací, což je výrazný růst oproti minulým letům. Zatímco cena a hodnota za peníze zůstávají důležitými při finálním rozhodnutí o nákupu, primárními faktory jsou spíše důvěra k dané značce, znalost všech ingrediencí a informace o původu produktu.

KOUPĚ NOVINKY

Další výzkum IGD byl zaměřen na nakupování novinek. Toto šetření bylo sice zaměřeno pouze na britský trh, jeho závěry jsou však zajímavé pro všechny evropské trhy. Krátce vám přinášíme nejdůležitější zjištění. Mezi tři nejdůležitější benefity, které přesvědčí zákazníka o koupi novinky, patří: lehká úprava (vaření) (43 %), zdraví srdce (39 %), ekologie (34 %).

Mladí spotřebitelé s vyšším příjmem více vyhledávají produkty, které posilují energii, zvyšují koncentraci, pomáhají detoxikovat organismus, zlepšují vzhled a napomáhají ubrat nebo kontrolovat váhu.

Hodnoty produkce a dodržení etiky při výrobě ovlivňuje 68 % nakupujících. Pro srovnání, 62 % nakupujících zmínilo, že je ovlivňuje také zdravotní stránka a wellness faktory a 52 % uvedlo konvenience.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist