Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Krátce - různé

30.05.2007  |  129× přečteno      vytisknout článek

Krátce - různé

Bursík: ”Že by snad mohl nebo mohli nadále říkat si každý, kdo chce, co chce, to není pravda“
Takového prohlášení se na tiskové konferenci pořádané Stranou zelených dopustil její předseda v reakci na vystoupení Matěje Stropnického. Ten bezprostředně předtím, v rámci vystoupení funkcionářů SZ a v reakci na usnesení Republikové rady SZ prohlásil, že "strana vyjádřila názor, že můžeme vystupovat se svým menšinovým názoremi veřejně, z čehož já mám radost".Nejenže byla tisková konference praktickým obrazem vztahů a metod politické práce ve SZ, především však forma i obsah Bursíkovy reakce nebyla adekvátní Stropnického prohlášení. To vše se semlelo kvůli sobotní demonstraci pořádané iniciativou "Ne základnám" proti umístění radarové základny na území ČR, jíž se zúčastnili někteří členové SZ. "Republiková rada nepřijala explicitně odmítnutí účasti členů na demonstraci, nicméně vyzvala všechny členy, aby nepřekračovali mandáty pro veřejné vystupování," přečetl část usnesení Bursík.

V neděli kolem deváté hodiny ráno havaroval nákladní vůz u obce Dolní Krupá u Mnichova Hradiště. Kamion byl naložen uhlím, které se vysypalo do okolí. Z nádrže vyteklo přes 200 litrů nafty. Našemu serveru to sdělil mluvčí středočeských hasičů Ladislav Křivan.
"Do okolí vyteklo asi 200 litrů nafty," uvedl mluvčí. Podle našich informací na místě nehody hrozí ekologická havárie. Chemikálie totiž vytekla na pole, hrozí jeho kontaminace.
Řidič kamionu Scania vyvázl z nehody s lehkým zraněním. Příčinou nehody byla pravděpodobně vysoká rychlost, kterou řidič vjel do zatáčky. Uhlí a naftu likvidují zaměstnanci firmy Dekonta, kteří by měli zeminu odbagrovat. 

Nákladní lodě pomalu mizí z Labe. Na vině je teplé počasí a s ním i stále klesající hladina řeky. Kvůli nestálosti toku, nechce do lodní dopravy v České republice nikdo investovat. Labe často vysychá natolik, že se musí zastavit celá lodní doprava. Naposledy stála 1. května a to v úseku od Mělníka až po německý Magdeburk. Hlavní příčinou je v podstatě nespolehlivost vodní cesty v úseku státní hranice - Ústí nad Labem.
Dopravci musí často volit náhradní řešení, jak své lodě využít a část vodního parku je dlouhodobě odkloněna na západoevropské cesty.
Podle přepravců prožívá nákladní plavba v Česku krizové období. Investovat do ní by prý měl především stát.
A odborníci nyní říkají, že v případě, že stát neučiní taková opatření, která povedou k vybudování alespoň jednoho jezu na Labi, hrozí zánik plavby v Čechách.
Právě jezy by podle dopravců pomohly splavnosti Labe nejvíce. Proti jejich výstavbě jsou ale ekologové.

Během setkání v New Yorku se představitelé 16 metropolí z celého světa zavázali, že se zasadí o to, aby se zvýšila energetická účinnost budov na jejich území. Znamená to velké investice do vytápění, chladících a osvětlovacích systémů. Do této iniciativy se zapojili např. Londýn, New York, Seoul, Berlín, Řím, Mexico a Bangkok. Kromě toho starosta New Yorku oznámil záměr nahradit 13.000 taxíků jezdících na benzín nebo naftu hybridními vozidly s plynovým a elektrickým pohonem, a to do roku 2012.

Evropská komise publikovala Zelenou knihu o bezpečnější likvidaci starých lodí. Bezpečnější jak pro pracovníky, kteří likvidaci provádějí, tak pro životní prostředí. Dokument upozorňuje na nebezpečné a životní prostředí znečišťující podmínky, za kterých jsou zejména v Jižní Asii lodi rozebírány a navrhuje řadu opatření, která by mohla situaci zlepšit. Komise očekává, že se do debaty zapojí EU instituce, členské státy a další zainteresované strany včetně široké veřejnosti. Konzultace je otevřena do 30. září 2007. Na základě získaných připomínek a názorů připraví Komise novou strategii EU v této oblasti.

Stanovení nových zón ve Vysokých Tatrách umožní podle slovenského ministerstva životního prostředí lepší ochranu přírody, ale na některých místech i výstavbu nových sjezdovek a lanovek. Ochránci přírody se však obávají, že Tatry ztratí současný ráz.

Skládku odpadu u Libínského Sedla na Prachaticku bude nutné rozšířit. Zvýšení kapacity skládky, s nímž se počítá v příštím roce, vyjde na zhruba 21 miliónů korun.
Rozšíření kapacity u Libínského Sedla bude financovat sedm obcí, které ji využívají

 


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist