Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Média začínají myslet na ekologii

25.06.2007  |  zdroj: HN  |  172× přečteno      vytisknout článek

Média začínají myslet na ekologii Mediální agentury a mediální společnosti se zaměřují na ekologické aspekty svého podnikání. "Zelený" trend se v mediálním světě citelněji rozmáhá.

Ekologické jednání, tím se v poslední době ve světě ohání mnoho mediálních firem a komunikačních agentur. Od začátku letošního roku už pronesli mediální magnáti jako Rupert Murdoch, Terry Leahy nebo Stuart Rose slova o tom, jak by měly moderní korporace v moderní společnosti dbát na ekologii. Zajímavé přitom je, že apely na ochranu planety se mezi mediálními a marketingovými manažery rozšiřují téměř samospádem. Některé agentury si navíc uvědomují své postavení a starost o dopady na životní prostředí "předávají" i svým klientům.

Například mediální agentura ZenithOptimedia šla ještě o krok dále a začala uvažovat o začlenění tzv. zeleného indexu do komunikačního plánování. Marketingové a reklamní strategie by tak měly podle tohoto projektu zohledňovat ekologická kritéria. Prakticky by to mělo vypadat tak, že pokud se např. Toyota rozhodne spustit kampaň, mediální agentura ji upozorní, o kolik škodlivých látek by se mohla realizace kampaně snížit. Plánovači začínají být přesvědčeni, že klient by měl zvažovat, zda využít např. direct mailu nebo přímého oslovení spotřebitele face-to-face.

ZenithOptimedia je ale pravděpodobně zatím jedinou mediální agenturou, která došla takto daleko. Podle britského magazínu MediaWeek ostatní agentury přiznávají, že na podobné projekty je zatím spíše brzy. Některé, jako třeba PHD, ale nepopírají, že ekologický přístup zvažují.

Chytrý tah do budoucna

Za tímto odpovědným jednáním se ale také pravděpodobně skrývá jistá obchodní výhoda do budoucna. Pokud klient projeví zájem, agentury budou moci mediálním vlastníkům doložit, že investice do "ekologického procesu" se vyplácejí. Na druhou stranu může jít o předzvěst budoucích opatření. Výkonný ředitel společnosti IPM, která se zaměřuje na outdoorvá média, Roy Jeans naznačuje, že nelze vyloučit budoucí nařízení úředníků z Bruselu nebo z regulačního orgánu Ofcomu, kteří budou dopady práce agentur na životní prostředí ostře sledovat.

Zatím jsou ale média z pohledu legislativy hodně dole na seznamu velkých korporací. A navíc se ani nezdá, že by se na této skutečnosti mělo něco měnit. Většina lidí si totiž neuvědomuje, že by reklama měla nějaký negativní vliv na životní prostředí. Ten přisuzují spíše továrnám, případně některým dodavatelům. Je také pravdou, že ve srovnání s největšími znečišťovateli ovzduší je "přínos" komunikačních firem zanedbatelný. Z hlediska jednotlivých mediatypů se "zelené" aktivity zřejmě nejvíce dotýkají venkovní reklamy.

AUTOR: Martina Vojtěchovská


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist