Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Mitsubishi Concept-cX - ekologická studie 4x4

10.09.2007  |  128× přečteno      vytisknout článek

Mitsubishi Concept-cX - ekologická studie 4x4

Společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) může stavět na více než 70 letech zkušeností s pohonem čtyř kol a v této privilegované pozici je schopná ocenit výhody, které tato technologie přináší zákazníkům, jak z hlediska aktivní bezpečnosti, tak schopností jízdy v terénu.

Kombinaci těchto dvou přístupů ztělesňuje Concept-cX, který je jakousi výkladní skříní pro novou rodinu ekologicky šetrných vznětových motorů Euro 5 s příznivými emisemi CO2. S ohledem na důležitost vznětových motorů v Evropě (v průměru 50 % prodaných kusů) se ukázalo jako nejefektivnější zvolit diesel s nízkými emisemi CO2. Toto řešení dostalo přednost před exkluzivnějšími technologiemi omezenými cenou, čistým objemem nebo mírou recyklovatelnosti.
Concept-cX je výrazný v designu a v dynamice, pyšní se výborným ekologickým chováním, které se odráží v nízké spotřebě paliva a emisí. Vůz pohání vznětový čtyřválec 1.8 DOHC nové generace se čtyřventilovou technikou o výkonu 100 kW při 4000/min a točivým momentem 280 N.m při 2000/min. Je vybaven turbodmychadlem s proměnnou geometrií, částicovým filtrem a oxidačním katalyzátorem DOC.
Motor je kombinován s technologií dvojité spojky automatizované manuální převodovky SST, která se vyznačuje úsporností i dynamickou jízdou. Mezi její charakteristiky patří vysoká efektivita přenosu výkonu a nízká spotřeba paliva, srovnatelná s konvenční manuální jednotkou, hladké a sportovní řazení převodových stupňů bez spojkového pedálu a rychlá reakce a plynulé řazení.
Mezi další klady konceptu můžeme zařadit ekologicky příznivé „zelené plasty“ (vlastní technologie firmy MMC), vyrobené z bambusu a jiných rostlinných bází, využívané pro materiály v interiéru vozu (podlahové rohože, obložení dveří, obložení zadních výklopných dveří a opěradla sedadel).
Concept-cX je kompaktních rozměrů – délka 410 cm, výška 155 cm a šířka 175 cm. S dlouhým rozvorem 252,5 cm a širokým rozchodem 151 cm/151 cm, s pneumatikami 225/45R19 nabízí dynamiku osobního vozu.
Je vybaven elektronicky řízeným pohonem čtyř kol AWC se čtyřmi jízdními režimy (2WD, 4WD Auto, 4WD Lock). Mezinápravový diferenciál používá elektronicky řízenou spojkou s regulací s kladnou zpětnou vazbou pro optimálního rozdělení točivého momentu na přední/zadní nápravu
Umístění mezi SUV a hatchbacky zdůrazňují konstrukční prvky, společné pro oba segmenty. Studie se přibližuje sportovnímu vozu, čímž odpovídá bohatému sportovnímu dědictví značky Mitsubishi.
Koncept je lakován ostrým a metalickým středně modrým odstínem, vyvolávající obraz křišťálově čistého jezera, zatímco jemné hliníkové prvky vytvářejí téměř průhledný kovový vzhled.
Kombinované analogové přístroje orientované na řidiče a komfortní sedadla s měkkým čalouněním vytvářejí moderní vnitřní prostor. Slabě vypolstrovaná, ale přesto organicky tvarovaná opěradla předních sedadel jsou spojena se středovou konzolou integrující v sobě volicí páku dvojité spojky převodovky SST a pohonu AWD , startér a některé z výstražných kontrolek.
Jen pro vysvětlení, ve dvojité spojce převodovky SST jsou liché (1., 3. a 5.) a sudé (2., 4. a 6.) převodové stupně na samostatných vstupních hřídelích, a každý z nich je připojen k samostatné spojce. Toto uspořádání umožňuje bleskurychlé, hladké a okamžité změny převodových stupňů, bez přerušení dodávky výkonu.
Díky použití spojek pro přenášení výkonu místo měniče točivého momentu má dvojitá spojka převodovky SST jednodušší konstrukci a snižuje ztráty při přenosu výkonu za účelem dosažení vyšší účinnosti převodovky, která vede k lepší spotřebě paliva.Dvojitá spojka SST umožňuje, aby řidič přepínal mezi třemi programy řazení.
Normální režim:
Pro normální jízdní situace, schéma normálního režimu používá řadicí body s nízkými otáčkami, aby bylo k dispozici nenápadné řazení pro maximální pohodlí s optimální spotřebou paliva.
Režim Sport:
Pro náročnější jízdu nebo když je potřebné brzdění motorem, schéma sportovního režimu používá vyšší řadicí body a poskytuje rychlejší řazení, aby byla k dispozici okamžitá reakce škrticí klapky.
Režim S-Sport:
Ve srovnání s režimem Sport udržuje schéma režimu S-Sport motor na vyšších otáčkách a umožňuje bleskurychlé řazení.
 


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist