Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Ministři musí prověřit všechny dálnice

20.09.2007  |  123× přečteno      vytisknout článek

Ministři musí prověřit všechny dálnice

Vláda by měla prověřit smysluplnost všech bodů multimiliardového programu výstavby dálnic, nikoli jen několika vybraných položek, řeklo Hnutí DUHA po dnešním rozhodnutí kabinetu.

Ministři schválili plán výstavby dálnic, rychlostních silnic a dalších dopravních projektů za 800 miliard korun. Vláda se rozhodla posoudit trasy několika vybraných staveb, jako jsou kontroverzní silnice Brno–Vídeň a dálnice přes Posázaví, proti kterým se postavily místní obce.

Ale Hnutí DUHA prosazuje, aby ministerstva – namísto stavění podle desítky let starých plánů – prověřila každý z navrhovaných projektů.

Ekologická organizace vládě vytýká, že kabinet utrácí stovky miliard korun na projekty, aniž by posoudil jejich účelnost, a přestože hovoří o omezování hluku a výfukových plynů z kamionů, financuje stavby, jejichž hlavním cílem je právě obsluha kamionové dopravy. Hnutí DUHA prosazuje, aby stát investoval především do přesunu zboží na železnice a lepší veřejné dopravy.

Podle vládních odhadů ekologické škody z nákladní automobilové dopravy činí asi 55 miliard korun ročně. Stát za jedinou dálnici z Brna do České Třebové utratí více peněz, než hodlá z evropských fondů investovat na veškerou energetickou modernizaci ekonomiky – tedy snižování energetické náročnosti a čisté, obnovitelné zdroje.

Pavel Přibyl z Hnutí DUHA řekl:

„Revize několika problémových projektů za desítky miliard je určitě přínosná a užitečná. Ale další stovky miliard stát utratí podle desítky let starých plánů, aniž by prověřil jejich účelnost. Navíc vláda sice říká, že je potřeba omezit výfukové plyny a hluk z kamionů a přesunout zboží na železnice, ale platí multimiliardové projekty, které mají právě kamionovou dopravu obsluhovat. Ministři by měli zadat posouzení smysluplnosti a ekonomické účelnost každého jednotlivého projektu ve vládním programu. A většina investic by měla jít do lepší veřejné dopravy a do přesunu nákladů na železnice.“

 

Kontakt:              Pavel Přibyl, telefon 603 207 249                        Vojtěch Kotecký, telefon 604 202 470


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist