Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Norsko zpřísňuje ekologickou reklamu na auta

16.10.2007  |  zdroj: Česká televize  |  125× přečteno      vytisknout článek

Norsko zpřísňuje ekologickou reklamu na auta

Silniční provoz Oslo - V Norsku začíná platit zákon, který zpřísňuje používání označení automobilů v reklamách za ekologické. Úřady a ekologové tak chtějí zabránit klamání spotřebitelů, neboť každé auto životní prostředí poškozuje.

"Důvodem opatření je, že se v posledním roce objevilo velké množství reklam na auta, které se snaží nalákat zákazníky tím, že neznečišťují prostředí. Například Toyota označuje svůj Prius za nejšetrnější auto na světě, své dieselové motory za nejčistší na světě; Suzuki zase označuje svůj model za ekologického vítěze mezi auty," vysvětlila v Dobrém ránu s ČT publicistka Emíra Holmeyová.

Tyto slogany a výroky z úst reklamních agentur pobuřují norské ekology, kteří označují reklamy za zavádějící a poukazují na fakt, že auta v každém případě přírodu znečišťují, a proto je nesprávné je propagovat jako výhodná a šetrná k životnímu prostředí.

Podle ochranářů navíc není tento druh reklamy náhodný. Agentury se snaží apelovat na svědomí kupujících právě v době, kdy svět žije debatou o globálním oteplování a dalších ekologických rizicích. Zneužívání obav lidí z globálních hrozeb se proto rozhodl zabránit norský Úřad pro spotřebitelské záležitosti. V prodeji aut se nyní nesmí používat obecná označení aut jako zelené, čisté, přírodní nebo přátelské k životnímu prostředí.

Místo vágních označení má prodejce uvést konkrétní údaj o spotřebě paliva a exhalacích. Pokud chce výrobce vyzdvihnout přívětivost vozu k životnímu prostředí, musí doložit, že automobil se v dané kategorii pohybuje mezi třetinou nejlepších aut na trhu.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist