Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Renault-Dacia představují ekologický koncept

01.12.2007  |  132× přečteno      vytisknout článek

Renault se rozhodl být ekologem již dříve, nyní to opět dokazuje na svém modelu Logan, který je u nás prodávan jako Dacia.

 

Dacia Logan eko2 je prvním ekologickým krokem Dacie, ale jeho stopy jsou samozřejmě u Renaultu, který svá kritéria eko2 vytvořil.

Vůz, který získá certifikát eko2 je vyroben v závodech, které dbají na ekologii, což zaručuje značka ISO 14001, musí mít emise pod 140g CO2/km a 95 hmotnostních % z něj musí být recyklovatelných.

Logan eko2 tato kritéria splňuje a překonává.

Automobilka zveřejnila takové malé schéma jak se ji to povedlo, podívejme se na něj. Renault se zaměřil na několik oblastí, pohonné ústrojí, aerodynamika, podvozek a spotřeba elektrické energie.

Základem byl Logan s emisemi CO2 120g/km, které produkuje motor 1,5 dCi s výkonem 85 koní. Motor nyní dokáže spalovat i směs B30, tedy 30% MEŘO (methylester řepkového oleje) a 70% standardního dieselu.

Na motoru se podařilo ušetřit sumárně 11 gramů emisí. Použitím méně viskózního oleje se dozáhlo snížení o 2 gramy, zvýšením stálého převodu o 8% se ušetřily 4 gramy, zde je však nutno přiznat, že se zhoršila i dynamika vozu, zatímco zlepšením vstřikovacího systému se ušetřilo hned 5 gramů.

Na aerodynamice se podařilo získat důležitých 5 gramů a to snížením turbulencí pod vozidlem a například menším odporem přívodu vzduchu k chladičům. Celkově se koeficient odporu vzduchu Cx snížil z 0,36 o 20% na 0,29.

Detailní pohled pod "šaty" ekologického Loganu

3 gramy, to je zisk po optimalizaci podvozku. 2 gramy jsou z nízkoodporových pneumatik, které svým malým valivým odporem přispívají k hospodárnosti jízdy, jeden gram se ušetřil na menších ztrátách při vedení výkonu na kola a v ložiscích.

Poslední 4 gramy se ušetřily na elektrickém systému, především na akumulátoru, který se nabíjí až když jeho napětí klesne pod 12,8 voltu, zatímco běžná hodnota je 13,5 V.

Auto navíc řidiči poradí kdy vhodně řadit tak, aby motor běžel v režimu nejnižší možné spotřeby. Díky tomu je výsledné spotřeba na skvělé hodnotě 3,8 litru dieselu na 100 ujetých kilometrů, což představuje emise na hodnotě 97g/km.

Zakončím to tradičním povzdechem – proč tak jednoduché změny není možné udělat v sériovém modelu?

Fotogalerie
24290
24291
24289
24288
24287
24294
24293
Zdroj: http://www.auto.auto-news.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist