Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

I luxus by měl být ekologický

10.12.2007  |  zdroj: Podniky a trhy  |  127× přečteno      vytisknout článek

I luxus by měl být ekologický Na zoubek luxusním firmám se rozhodl podívat Světový fond na ochranu přírody (WWF), který sídlí ve Švýcarsku.

Ve své studii s názvem "Hlubší luxus" zkoumal nejen jejich příspěvek k ochraně životního prostředí, ale zaměřil se také na sociální podmínky, které ve firmách panují. Ani jedna z deseti hodnocených firem nedosáhla v žebříčku až na samý vrchol, napsal list Financial Times (FT).

Hodnocení probíhalo v rozmezí písmen od A do F, kdy A byl nejlepší a naopak F ten nejhorší výsledek. Právě ten získal italský výrobce šperků Bulgari a rovněž italská firma Tod's, která se specializuje na boty. Podle výzkumů fondu na ochranu přírody v loňském roce neprokázaly tyto společnosti zájem vylepšovat svoje postavení k přírodě.

Francouzský módní konglomerát PPR, který vlastní například značku Gucci, byl o stupeň lepší. Jako důvod zpráva uvádí, že i přes to, že PPR je velmi silná v zaměstnanecké sféře, měla by se více zaměřit na fakt, jak při výrobě svých produktů snížit emise vypouštěné do ovzduší.

"Ochrana přírody nebyl dříve náš prvotní cíl, v poslední době se na tuto stránku stále více zaměřujeme," řekl pro Financial Times Laurent Claquin z vedení společnosti PPR.

Stejný názor sdílí i švýcarský módní gigant Richemont, který v žebříčku skončil na stejném stupni jako PPR.

Nejlépe na tom jsou podle průzkumu francouzské módní firmy Hermes, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton a zejména pak kosmetická firma L'Oreal, která dostala od fondu na ochranu přírody hodnocení stupně C, tedy nejlepší mezi zkoumanými firmami.

"Nedivím se, že nikdo nedosáhl na více než prostřední stupeň," poznamenal Anthony Kleanthous, jeden z autorů projektu, a poukázal na to, že "luxusní společnosti nepovažují svoje produkty za něco zvlášť ničivého, a proto ochraně přírody nevěnují takovou pozornost."

Přitom nedávné výzkumy ukazují, že etika i ochrana přírody hraje při výběru značky mezi zákazníky velkou roli.

Mezi 950 lidmi s vysokými příjmy by více než padesát sedm procent rádo zaplatilo za značku, která dbá na sociální stránku mezi svými zaměstnanci, a dokonce sedmdesát procent z dotazovaných potvrzuje, že si vybírá oblečení podle toho, jestli firma chrání životní prostředí.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist