Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Vláda natočila vlastní biják. O radaru v Brdech

26.01.2008  |  zdroj: HN  |  127× přečteno      vytisknout článek

Vláda natočila vlastní biják. O radaru v Brdech Vládní "film" o radaru má všechno, co potřebuje správný kasovní trhák: v jedné z rolí Zdeňka Svěráka, dramatickou hudbu i akční prostřihy na muže v uniformě. Chybí jen citové vzplanutí. A to hlavně ze strany "diváků". Veřejnost totiž i po měsících vládní kampaně o radaru, jehož součástí je i nové "protiraketové DVD", výstavbu amerického radaru v Brdech silně odmítá.

Svižná znělka a pulzující protiraketové logo provázejí diváka do menu jednotlivých "povídek" na informačním DVD, které včera představil vládní zmocněnec pro radar Tomáš Klvaňa. Názvy jednotlivých kapitol, jako je například Vliv radaru na zdraví a životní prostředí, jsou už umírněnější.

Pak přichází sázka na jistotu, na uznávaného známého herce Ondřeje Vetchého. "Mezi zeměmi, které vlastní balistické střely, jsou bohužel i takové, které je nejen vyvíjejí a testují, ale také s nimi obchodují," říká v kulisách stromů lehce zkroušeným hlasem Vetchý. Aby ale bylo jasné, že mu je radar v brdských lesích blízký, oblékl si na to kapsáče a na záda hodil batoh. Štafetu, coby hlavní hvězda první kapitoly, pak přebírá bývalý náčelník generálního štábu Jiří Šedivý. Ten nad diagramy křivek balistických střel vysvětluje, proč má protiraketová obrana ve střední Evropě svůj význam. Svůj prostor má i premiér Mirek Topolánek. Ten "Ondrovi" a všem jeho spoluobčanům vysvětluje, že Česko chce radarem projevit vůli k obraně.

Češi ale mnoho takové vůle zatím neprojevují, poslední průzkum agentury CVVM ukázal, že s radarem nesouhlasí 70 procent lidí.

DVD je přitom už posledním "počinem" Klvaňovy informační kampaně, který vzešel ze spolupráce s profesionály v oboru, s PR agenturou AMI Communications. Za tuto část kampaně vláda zaplatila 1, 7 milionu korun. Klvaňa ale argumentuje tím, že jiné výzkumy ukazují čísla i o dvacet procent menší. "Vždy jde o to, v jaké souvislosti je otázka položená," říká Klvaňa.

Podle odborníka na marketing Daniela Köppla z časopisu Marketing & Media udělala vláda ve své kampani několik chyb. "Nepodařilo se jí vytvořit skutečného "pana Radara", chyběla třeba vojenská osobnost s autoritou," myslí si.

Kladné body od veřejnosti prý také nemohl přinést nejasný koncept kampaně - zatímco Tomáš Klvaňa tvrdí, že záměrem je pouze informovat, a ne o radaru přesvědčovat, samo DVD působí jinak.

V části "Osobnosti o radaru" zaznívají z úst lidí, jako je Zdeněk Svěrák, či válečných veteránů v zásadě jen názory, které radaru říkají více méně "ano".

I na kampani se podíleli příznivci americké základny: pro DVD dodal know-how, jak dělat dokumenty, armádní tematikou protřelý novinář Marek Vítek - prý chtěl takto radar podpořit. Podobně mluvil i tvůrce loga, designér Aleš Najbrt.

Skutečnou přesvědčovací kampaň ale vláda teprve chystá. Prý až se podaří dohodnout radarové smlouvy s Američany. "Pak vláda pravděpodobně požádá nějakým vhodným způsobem občany o podporu," řekl včera Klvaňa.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist