Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Rok náročného spotřebitele

26.01.2008  |  zdroj: HN  |  130× přečteno      vytisknout článek

Rok náročného spotřebitele

Podle loňského průzkumu IBM mezi více než 16 900 spotřebiteli uplatňovali spotřebitelé v minulém roce svou moc a kontrolu nad firmami a institucemi novými nápaditými způsoby. Nový druh spotřebitele, který je skeptický, je si vědom svých možností, je připojen k síťovým službám a využívá sofistikované technologie, nazvala IBM "omnispotřebitelem". Od nakupování přes zdravotnictví a zábavu až po osobní finance nebo spotřebu energií se omnispotřebitel v roce 2007 stal výraznou silou, jež požaduje informace o dopadu produktů na jednotlivce, společnost a prostředí.

Podle průzkumu téměř 70 % spotřebitelů vyjadřuje nízkou celkovou důvěru v tvrzení výrobců značkových potravin o jejich dopadu na prostředí, zdraví a zdravou životosprávu. Téměř polovina spotřebitelů se více zajímá o bezpečnost potravin a téměř 2 spotřebitelé z 5 uvedli, že si kvůli těmto obavám kupují jiné značky. Většina zvažuje dopad nakupovaných výrobků na životní prostředí: 70 % spotřebitelů uvedlo, že ekologická hlediska jsou pro ně důležitým faktorem při výběru jiných produktů než energie.

Internet a společenské sítě ovlivňují rozhodnutí o nákupu: 53 % spotřebitelů použilo internet k porovnání vlastností a cen produktů nabízených maloobchodníky v předvánoční sezoně 2006. Dvě třetiny teenagerů uvedly, že při nakupování posílají přátelům textové zprávy s dotazy a žádostmi o radu, a 25 % se přímo v obchodě připojilo z mobilního zařízení k internetu. Jeden z 10 spotřebitelů posílá při nakupování svým přátelům a rodině textové zprávy, když potřebuje poradit.

Celkem 66 % spotřebitelů po celém světě tráví sledováním televize mezi 1 a 4 hodinami denně, zatímco na internetu stráví stejné množství volného času 60 % spotřebitelů. Dále 19 % respondentů uvedlo, že osobním používáním internetu tráví 6 hodin denně i více, zatímco stejnou úroveň sledování televize vykázalo jen 9 % respondentů.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist