Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Krátce - různé

29.02.2008  |  128× přečteno      vytisknout článek

Krátce - různé

Rozmíšky mezi zelenými se už přenesly i do vnitrostranických orgánů. Dramatický průběh mělo sobotní jednání dopravní sekce, kterou vede Petr Šlegr. Na jednání se překvapivě se dostavila předsedkyně poslaneckého klubu SZ Kateřina Jacques a spolu s Bursíkem se podle informací Novinek do šéfa sekce pustili. „Jacques mu například začala vytýkat, že jako náměstek jezdí ministerským autem a nechává si od řidiče otvírat dveře a dávat tašku do kufru,“ řekl Novinkám jeden z účastníků sobotní hádanice, který si nepřál být jmenován. Jednání sekce přitom trvalo neuvěřitelných osm hodin.

V areálu bývalého vepřína v Nalžovicích na Příbramsku včera začala likvidace 200 tun nebezpečných jedů. Opuštěná nelegální skládka, o níž se hovořilo jako o časované bombě, trápil obyvatele obce od prosince 2006, kdy byly chemikálie náhodou objeveny.

Na veletrhu CES 2008 společnost HP předložila závazek, že do roku 2010 sníží energetickou náročnost u svých řad desktopů a notebooků o 25 %. HP se již dlouho zaměřuje na vývoj produktů, které jsou ohleduplné k životnímu prostředí, a jako první výrobce počítačů zaregistroval loni EPEAT Gold produkt. Systém EPEAT pomáhá spotřebitelům ohodnotit, porovnávat a vybírat stolní počítače, notebooky a monitory podle vlastností šetrných k životnímu prostředí; hodnotí a zařazuje elektronické produkty z hlediska enviromentálních vlastností do tří kategorií: bronzové, stříbrné a zlaté.

Francouzská strojírenská společnost Alstom představila v minulých dnech novou generaci vysokorychlostních vlaků, které mají být následovníkem vlaků TGV. Alstom doufá, že nové vlaky posílí jeho pozici na trhu s železničními dopravními prostředky a pomohou mu udržet si náskok před konkurenčními společnostmi Siemens a Bombardier. Prototyp nazvaný AGV bude mít komerční rychlost 360 km/h. Dosavadní modely měly rychlost o 40 km nižší. První vlaky AGV by měla získat soukromá italská železniční společnost Nuovo Trasporto Viaggiatori, která si objednala 25 vlaků za 650 mil. eur. Vysokorychlostní železnice se snaží přebrat zákazníky nízkonákladovým leteckým společnostem. Železnice hlavně upozorňují na menší zpoždění než u letadel a na ekologii. Elektrický vlak vypouští méně skleníkových plynů než letadla.

 


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist