Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Krátce - různé

20.03.2008  |  123× přečteno      vytisknout článek

Krátce - různé

Vedoucí východní čínské provincie Jiang Su, Luo Zhijun, dnes v Pekingu sdělil, že jeho provincie podnikne další opatření, aby v následujících 10 letech naprosto upravila znečištění v jezeře Tai-hu.
Dodal, že v provincii Jiang Su bude uplatněná řada metod, včetně kontroly znečištění pramene, odvedení znečišťujících látek a likvidace nánosu. Plánuje, že cestou systematické úpravy v následujících 5 letech účinně kontroluje poměr potravy v jezeře. A v dalších 5 letech naprosto upraví znečištění v jezeře.
Jiang Su pokračuje v cestě nové industrializace. Přitom zesílí ochranu životního prostředí a výstavbu ekosystému.

Světový běžecký rekordman Haile Gebrselassie oznámil, že na hrách v Pekingu nepoběží maraton.
Etiopský vytrvalec vyloučil svou účast v nejdelším běhu na hrách kvůli znečištěnému ovzduší, které by mohlo zhoršit jeho astma. Překvapivě řekl, že plánuje startovat na dráze na 10 tisíc metrů. "Znečištěné ovzduší je hrozbou pro mé zdraví a bylo by pro mě těžké v současném stavu běžet 42 kilometrů," prohlásil Gebrselassie, držitel 26 rekordů.
Etiopská atletická federace však oznámila, že by tím porušil regule, protože o účasti sportovců na OH rozhoduje výhradně její vedení. "Jestli poběží nebo ne, to na Gebrselassiem vůbec nezáleží," řekl technický ředitel federace Dube Jillo. "O tom, jestli je dost zdravý, aby mohl maraton běžet, rozhoduje vedení federace," dodal.

Japonští baseballisté zkrátí zápasy v zemi a tím přispějí k boji proti globálnímu oteplování. Zápasy budou o 12 minut kratší, což sníží spotřebu elektřiny a energie, a tím i tvorbu oxidu uhličitého, který se na vzniku skleníkového efektu podílí. Japonci tak pomáhají splnit limit stanovený Kjótskou dohodou.
Pozn. redakce: Nepřipadá Vám, že něco podobného už tady jednou bylo? (tedy těm starším z nás - mladí - neklidní - zelení to asi už nepamatují)

Hybridní model Prius japonské automobilky Toyota, který se v posledních letech stal symbolem ekologických trendů v automobilismu, zřejmě není tak úsporný, jak jej jeho výrobce prezentuje. Jeho spotřeba pohonných hmot byla na členité trase dlouhé asi 900 km vyšší než spotřeba vozu BMW vyšší střední třídy, zjistil test listu Sunday Times. Prius je nejúspěšnější hybridní model na světě a je oblíben mezi ekologicky smýšlejícími motoristy.
Pozn. redakce: A pak přišlo vystřízlivění..

Solární nátěr dokáže produkovat elektřinu
Prozatím alespoň na univerzitní půdě. Výzkumníci na britské Swansea University už dlouhá desetiletí spolupracují s největšími světový producenty oceli na protikorozních nátěrech a nátěrech zvyšujících trvanlivost oceli. Jeden ze studentů v poslední době pracoval na výzkumu, který se zabýval působením slunečních paprsků na barvu, což následně tým přivedlo na nápad využití nátěru jako aktivního fotovoltaického článku pro zachycování solární energie a její přeměnu v elektřinu. Materiály vyvíjené na univerzitě ve Swansea jsou ale proti klasickým solárním článkům zaměřeny na získávání energie z nepříliš intenzivního slunečního záření, byly by tedy vhodné pro podnebí, které panuje např. v Británii. Swansea nyní ve spolupráci s celou řadou dalších univerzit pracuje na vývoji komerčně dostupných fotovoltaických materiálů (nátěrů), které by mohly být využity v ocelářství.

Letošní únor přinesl ještě jeden let na biopalivo. Zhruba tři týdny po premiéře Airbusu A380 byl otestován i dvoupatrový Boeing 747 britské firmy Virgin Atlantic, a to z Londýna do Amsterdamu. V letadle necestovali žádní pasažéři. Při vlastní cestě byl jeden ze čtyř motorů letadla připojen k nádrži s biopalivem, které zajišťovalo 20 % energetické spotřeby létajícího obra. Jako ekologická část paliva byla využita směs z kokosových ořechů a brazilských ořechů babassu, neboť tyto plodiny nevytvářejí tlak na ceny potravin. Ze strany Virgin Atlantic šlo o odpověď na reakce ekologů, upozorňujících na to, že biopaliva zvedají světové ceny potravin, což je nepříjemné hlavně pro chudé země. Společnost se také zaručila, že investuje veškerý svůj zisk z cestovních aktivit do vývoje čistých energií. Podle Virgin je možné, že za 10 let budou letadla na biopaliva létat zcela běžně.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist