Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Větší poptávka, větší výroba

17.04.2008  |  zdroj: HN  |  124× přečteno      vytisknout článek

Větší poptávka, větší výroba

Názor Viléma Frčka

V březnu začala celostátní kampaň na propagaci biopotravin a ekologického zemědělství. Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) a EU do ní investují 28 milionů korun. Cílem projektu garantovaného Ministerstvem zemědělství je podpořit poptávku po biopotravinách a vyvolat zvýšený zájem i ze strany ekozemědělců.

Produkty ekologického zemědělství dosahují značných úspěchů zejména u městských obyvatel, ale jejich podíl na trhu je i nadále omezený.

Znalosti spotřebitelů a jiných zúčastněných stran o způsobu ekologické produkce se sice zlepšují, ale jsou stále ještě nedostačující. Spousta lidí si neustále myslí, že biopotraviny jsou pouze jakási vegetariánská strava, která se skládá ze zrní a klíčků.

V obchodech si ale lze koupit v bio kvalitě například salámy, víno, maso, koření nebo třeba i slivovici. Považujeme tedy informační a propagační kampaň za klíčový faktor pro vývoj poptávky po produktech z ekologického zemědělství.

Chceme rozšířit znalosti spotřebitelů o značení biopotravin, včetně loga společenství používaného pro produkty ekologického zemědělství. Je důležité, aby se kampaň nezaměřovala pouze na jeden produkt nebo několik málo vybraných produktů, ale naopak na skupiny produktů a ekologický způsob produkce.

Cílem kampaně je poskytování úplných informací a zlepšení veřejného povědomí o výhodách ekologického zemědělství, zejména pokud jde o ochranu životního prostředí, dobré životní podmínky zvířat, zachování přírodního prostředí a rozvoj venkovských regionů.

Většina biopotravin, až 60 %, se nyní dováží ze zahraničí. Jejich spotřeba v České republice sice stoupá, ale z větší části jsou to importované potraviny, u nás chybí zpracovatelský článek.

Větší poptávka by měla stimulovat i větší výrobu a tím i nabídku domácích biopotravin. To by mělo mít za následek zvýšení produkce v České republice, snížení počtu dovážených potravin, a tedy i snížení koncové ceny biopotravin.

AUTOR: Vlém Frček

je vedoucím oddělení vnější komunikace SZIF


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist