Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Recyklační řešení zavedená v současné automobilové výrobě

11.05.2008  |  136× přečteno      vytisknout článek

Recyklační řešení zavedená v současné automobilové výrobě

Recyklační řešení zavedená v současné automobilové výrobě

Cesta k zelenějšímu světu někdy prostě spočívá pouze v detailním, introspektivním pohledu na dosavadní výrobní procesy a maximálním využití materiálů, aby došlo ke snížení odpadu a spotřeby energie. Tento způsob myšlení dovedl společnost Johnson Controls k použití procesů recyklace v automobilovém průmyslu. Navíc jde o dar životnímu prostředí.
Klíč k ekologickým výhodám tohoto programu spočívá v procesu lisování dílů, kdy je ze základního materiálu vyražen předem stanovený tvar. Společnost Johnson Controls vyvinula dva takové procesy pro recyklaci materiálu - jeden pro materiály z přírodních vláken a jeden pro kompozitní materiály (plasty zesílené skleněnými vlákny). Způsob funkce procesů recyklace:

Recyklace přírodních vláken: Proces, který využívá materiál z přírodních vláken, přebírá odpad z lisování, shromažďovaný během výroby zadních částí sedadel a opětně používá materiál z přírodních vláken, nazývaný "Fibrowood", tedy dřevovlákno. Odpad z lisování se separuje, drtí a smíchává s polypropylenovým granulátem. Takto připravená látka je připravena pro další zpracování na komponenty vstřikované do lisovacích forem. Protože odpadový materiál z děrování byl velmi podobný původnímu materiálu použitému při výrobě zadních částí sedadel, bylo zcela logické, aby byl tento recyklovaný materiál využit pro výrobu dalších dílů sedadel, jako jsou upevňovací háky použité v komponentech opěradel.

Recyklace skleněných vláken: Společnost Johnson Controls také používá proces pro recyklaci kompozitních materiálů. Kompozitních plasty se zpravidla využívají je na přístrojové a palubní desky, takže odpad lze opětovně použít v dalším výrobním cyklu pro nové panely a palubní desky. V tomto případě se odpadový materiál nejprve jemně rozemele a poté oddělí plastový substrát zesílený skleněnými vlákny od složek, jako jsou PVC a polyuretanová (PUR) pěna. Po rozemletí se materiál znovu zpracuje na kompozitní granule, které mohou být použity na výrobu komponent pro ten samý díl.
Konečné výsledky jsou vždy stejné bez ohledu na to, jaký druh vlákna je recyklován: Méně zmetků. Více recyklace. Nižší spotřeba energie. Vyšší úspory.

ZDROJ: www.johnsoncontrols.com


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist