Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Trendem je reklama nazeleno

13.05.2008  |  zdroj: HN  |  127× přečteno      vytisknout článek

Trendem je reklama nazeleno

Téma ekologie zaplavilo světovou reklamu, říká výzkum. Do Čech trend ale spíš nepřijde.

Voda, divoká příroda a další naturální a ekologické motivy se ze sociálních reklam pomalu stěhují do reklam na oblečení, pojištění či automobily. Takové jsou alespoň závěry výzkumu Make a Picture - MAP Report 2007, který analyzoval vizuální styl světové reklamy minulého roku.

Výzkum společnosti Getty Images v Česku distribuuje Isifa Image Service. K mání je za čtyři sta liber a jeho hlavními odběrateli jsou zadavatelé a kreativní ředitelé agentur.

"Závěry výzkumu slouží jako inspirace. Co lze sledovat v reklamách ve světě, se u nás začne pomalu objevovat o rok či dva později. Informace z tohoto výzkumu můžou distribuci trendů urychlit," říká Judita Matyášová z Isify. Druhý ročník MAP Reportu vychází z analýzy 2500 reklam ze všech kontinentů a jeho cílem je definovat trendy v reklamě a naznačit její směřování.

Konec přírodní idyly

Naturální motivy v reklamě nejsou nic nového. Jen její idealistické obrazy nyní vystřídaly reklamy, které nastolují ekologická témata a varují před důsledky znečištění.

Příkladem je kampaň značky Diesel se sloganem "Global Warming Ready". Loňský výzkum označil jako trendy změnu životního stylu, změnu postavení ženy ve společnosti či přirozenou krásu.

Ty u nás už více než dva roky reprezentuje převzatá kampaň Dove, domácí Bebe - Hnutí za dobrou snídani či obecný nárůst komunikace bioproduktů.

Česko
trendy nežije

Zatímco na toto téma český trh zareagoval sám a možná s předstihem, ekologický trend se v původní české reklamě podle Ivana Peterky, kreativního ředitele agentury Thamesdown, spíš neprojeví: "Nemyslím, že by tento trend do Čech dorazil v nějaké výraznější míře, respektive že by zde zdomácněl. V české reklamě jen stěží můžeme mluvit o reklamních trendech obecně. Neexistují zde totiž dostatečně silné původní značky a mediální zázemí."

K celému trendu ekologizace pak Peterka dodává: "Apel na přírodu je uměle vytvořený. Vidím v něm spíše pragmatickou volbu ,prostředí' pro nápad, který se chce, třeba i za každou cenu, uplatnit."

AUTOR: Hana Nováková


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist