Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Z původního žrouta paliva se vyvíjí ekonomický letoun

19.06.2008  |  124× přečteno      vytisknout článek

Z původního žrouta paliva se vyvíjí ekonomický letoun

Boeing 787 byl plánován jako letadlo dosahující téměř rychlosti zvuku (0.95)mach,čímž by bylo zhruba o 209 běžné užívané modely.Podle odhadu Boeingu by stroj spálil asi o 20% více paliva než ostatní letadla,což by vykompenzovalo kratší dobu letu.Po počátečním zájmu zejména amerických aerolinií však přišli události z 11.září 2001 krize v letecké dopravě.Pro letecké společnosti začal být mnohem více důležitý ekonomický provoz spíše než vyšší rychlost mělo za následek ukončení projektu Sonic Cruiser v prosinci 2002.Místo něj přišel Boeing s projektem nazván původně 7E7 ,později definitivně přejmenovaný na 787.Pro letecké společnosti byla důležitá zejména 20% úspora paliva oproti ostatním srovnatelným letadlům.Třetina této úspory byla vytvořena díky dokonalejším motorům ,třetina z důvodu lepší aerodynamiky a poslední třetina připadá na zdokonalené systémy letadla.

Boeing vybral pro nový model dva typy motorů.Použití velkého množství syntetických materiálů učinilo Boeing 787 velice lehký letoun k porovnání k jeho výkonu.Boeing kladl také důraz na zvýšení komfortů pasažérů.Tlak u ekvivalentní hodnotě tlaku v nadmořské výšce 2000m oproti 2.500m u ostatních 787 disponuje největšími okny ze všech moderních civilních letadel (27x47cm),což umožňuje výhled až na horizont.

V současné době nabízí Boeing čtyři varianty 787.Základní verzí Boeing 787-800 v typickém provedenení s 223 sedadly s doletem až 15.000.

Další verzí je 787-300,jež je určena pro kratší,hustěji obsazené lety.Typické je provedení s 296 pasažéry s doletem 6,500km.Uvedení do provozu se předpokládá v roce 2010.

Další momentálně nabízenou verzí je 787-900,prodloužená základní verze pro 259 cestujících ve třech třídách přičemž s jejím uvedením do provozu se počítá 2010.Jakou přímou konkurenci se nabízí Airbus A350-800.Nedávno začal Boeing nabízet i verzi s označením 787-10,která by měla být přímím konkurentem Airbusu A350-900.Mělo by se jednat o prodlouženou variantu s kapacitou 300 cestujících a společnosti Qantas a Emirates Airlines již o ni projevili zájem.Boeing počítá s nasazením do linek v roce 2012-2013.

Boeing 787

ZDROJ: http://proudovyletadla.blog.cz/0701/boeing-787


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist