Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

The Body Shop nejetičtější

30.06.2008  |  zdroj: Marketing & Media  |  130× přečteno      vytisknout článek

The Body Shop nejetičtější Britská konzultační firma Fraser vyhlásila letošní výsledky studie Ethical Reputation Index (ERI), která poprvé vyšla v roce 2006. Výzkum probíhá on-line dotazníkovou metodou, letos se zúčastnilo více než tisíc dospělých Britů. Cílem ERI je zachytit a definovat pro zadavatele reklamy a majitele značek tzv. konfliktní spotřebitelské skupiny. Jinak řečeno, klíčovým momentem studie je zjištění, jak lidé hodnotí chování a postoje značky ke globálním tématům, které následně ovlivňuje jejich preference a kupní rozhodování.

Top10 nejetičtějších značek vládne řetězec s kosmetikou The Body Shop, loni třetí. Ze známých nadnárodních značek jsou v desítce dále zastoupeny Marks & Spencer (4), BBC (5), Kellogg's, Google (8) a Sony (10). Na spodních příčkách žebříčku pak stojí "zlobivé značky" Shell (43), Nike (46), Burger King (48) a McDonald's.

ERI se Britů pokaždé také ptá na nejméně etické segmenty či nejdůležitější etická témata. Mezi segmenty jsou nejméně oblíbeni v tomto pořadí: zpracovatelé pohonných hmot, oděvní průmysl, banky a finanční servis, supermarkety, sportovní značky, kosmetické značky, segment cestovního ruchu a potravinářský průmysl. Nejvíce ostrovní konzumenty popouzejí firmy a značky bezohledné ke svým zaměstnancům (zejména v asijských továrnách), společnosti testující výrobky na zvířatech, firmy nerespektující osobní práva jednotlivců a až na sedmém místě společnosti poškozující životní prostředí. Iniciátoři průzkumu zjišťovali dále informační zdroje, ze kterých spotřebitelé čerpají informace o chování firem a značek. Nejdůvěryhodnějším a zároveň nejčastějším zdrojem jsou pro Brity zpravodajství a dokumentární pořady v televizi, seriózní denní tisk (The Times, The Guardian), informace od přátel a rodiny, rozhlas, reklama (!) a vládní informace, údaje od zaměstnanců firem a na osmém místě korporátní webové stránky.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist