Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

K dořešení zůstává jen vodní doprava a omezení jízd kamionů

11.08.2008  |  132× přečteno      vytisknout článek

K dořešení zůstává jen vodní doprava a omezení jízd kamionů

Systém elektronického mýtného a restrukturalizaci považuje premiér Mirek Topolánek za hlavní úspěchy dvouletého působení Aleše Řebíčka ve funkci ministra dopravy. Uvedl to minulý týden při návštěvě ministerstva dopravy. Jedinými problémy k dořešení podle něj nyní „zůstává vodní doprava, konkrétně splavnost Labe, a omezení jízd kamionů“.
Projekt elektronického mýtného se podle Mirka Topolánka Aleši Řebíčkovi podařilo zachránit a úspěšně realizovat. O úspěšnosti českého systému svědčí i skutečnost, že eurokomisař pro dopravu Antonio Tajani požádal Českou republiku, aby zkusila vypracovat hybridní systém pro evropské řešení, uvedl premiér.
Aleš Řebíček v této souvislosti potvrdil, že od ledna příštího roku bude systém elektronického mýtného rozšířen také na vozidla s hmotností nad 3,5 tuny. Další změnou od stejného data bude zavedení elektronické viněty pro osobní vozidla. Jejich cena bude stejná jako cena nalepovacích kuponů, výhodou však bude to, že umožní sledování dopravních toků a následnou regulaci dopravy.
Za důležitou označil Mirek Topolánek také restrukturalizaci Českých drah, převedení zodpovědnosti za infrastrukturu na Správu železniční dopravní cesty a oddělení společnosti ČD Cargo.
Problémy s infrastrukturou
Premiér Mirek Topolánek se při hodnocení činnosti resortu dopravy zmínil také o budování infrastruktury. Problémem v této oblasti podle něj je zděděná dlouhá příprava projektů, což může komplikovat dosažení cíle profinancovat ročně sto miliard Kč. Aleš Řebíček však upozornil, že ministerstvo dopravy má v tomto směru výhodu, neboť velká část investic se realizuje přes dvě organizace – Ředitelství silnic a dálnic a Správu železniční dopravní cesty.
Ohledně dostavby dálnice D8 Mirek Topolánek upozornil na studii ČVUT, podle níž každý rok zpoždění bude znamenat navíc šest mrtvých, 14 těžce zraněných a 90 lehce zraněných osob. Dálnice D8 totiž bude vybavena novým informačním systémem, který může přispět ke snížení nehodovosti až o třicet procent.
Jedinými vážnými problémy na ministerstvu dopravy, které potřebují podle premiéra dořešit, zůstávají splavnění Labe a omezení jízd kamionů. Co se týče pátečních jízd kamionů, na rozdíl od Strany zelených premiér podle svých slov „chápe problémy dopravců a je rozhodnut o jejich požadavcích dále jednat“.

http://www.dnoviny.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist