Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Let's Plant Trees with Green Santa ®

14.08.2008  |  134× přečteno      vytisknout článek 

Panasonic Aims to Plant 250,000 Trees in Inner Mongolia

Matsushita Electric Industrial Co., known by its world-wide Panasonic brand, announced on March 28, 2008, that the company will launch a campaign called "N's Eco Idea in 2008" on April 1, 2008. (N stands for National, which is Matsushita's domestic brand name). This campaign aims to appeal for promotion of environmental consciousness through the reduction of carbon dioxide (CO2) emissions using Matsushita's advanced energy-saving products, which also contribute to saving household electricity costs. In addition, Matsushita is strengthening a campaign started in 2007, "Let's Plant Trees with Green Santa ® *."

Since 2003, the company has been developing N's Eco project, whose purpose is to stimulate the sales of its energy- and water-saving products and to promote tree planting in cooperation with customers in order to prevent global warming. In May 2007, N's Eco Idea campaign was started in an effort to expand the reach of the project, aiming to reduce CO2 emissions at home. Furthermore, to promote tree planting in cooperation with customers, the company is continuing its ongoing campaign "Let's Plant Trees with Green Santa ® ." The annual goal was attained in the 2007 campaign, when it was decided to plant approximately 500,000 trees, and the company started the project that year.

The campaign will be held from April 1 to July 31, 2008, and the company plans to plant trees for each target product sold during the campaign period. The target products are saving-energy home electronics, such as air-conditioners, refrigerators, washing machines, flush toilets with wash-and-dry function, ceiling lights, and heat-pump water heaters. The company's goal for 2008 is to plant 250,000 trees in the Maowusu Desert in Inner Mongolia, which is located in the south of the Gobi desert. It will be executed over a period of about three years from September 2008 onwards.

*: Created in Denmark, an environmentally advanced country, Green Santa ® wears green, the color of ecology and works as a goodwill ambassador to appeal for forest conservation. (Please visit the following website.)

source: Japan for Sustainability


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist