Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Zákaz jízd kamionů přírodu poškodí, tvrdí topmanažer

19.08.2008  |  223× přečteno      vytisknout článek

Zákaz jízd kamionů přírodu poškodí, tvrdí topmanažer

Rozhovor - Navrhované rozšíření zákazů jízd kamionů je antiekologické, tvrdí v rozhovoru pro Aktuálně.cz Petr Vlček šéf největší tuzemské logistické firmy CS Cargo. Zboží podle něj v kratším čase bude muset rozvézt více kamionů.

Petr Vlček, generální ředitel CS Cargo

Petr Vlček, generální ředitel CS Cargo

"Do budoucna přežijí pouze firmy, které nabízí plné spektrum logistických služeb, ne pouze přepravu zboží," říká k situaci v oboru.

A.cz: Podporujete daňové úlevy pro dopravce, například snížení daně na naftu?
Podobné návrhy, které jsou především otázkou politické diskuse, nepodporujeme. Ceny pohonných hmot jsou dané. Už dříve se ukázalo, že veškeré protesty proti cenám ropy, daním, a podobně, nemají význam.

A.cz: Na stole je další rána pro dopravce, mnohem výraznější omezení víkendových jízd kamionů. Jaké by mělo dopady?
Jedním z možných dopadů je navýšení kapacity vozového parku zhruba o 20 procent, aby se zboží stihlo rozvézt v kratším čase. To znamená, že se na silnice vrátí i starší vozy. Nebo se budou stavět nové skladové kapacity. Jedním z možných důsledků je také rozvoz zboží i během omezení v dodávkách, kterých se zákaz jízdy týkat nebude, což také zvýší spotřebu paliva. V konečném důsledku je to antiekologický zákon. Řešením by bylo zpřísňování ekologických norem pro nákladní vozidla, což by vedlo k vytlačení starších neekologických aut z našich silnic.

A.cz: Návrh ale patrně není motivovaný jen ekologií, měl by pomoci dostat o víkendu ze silnic neukázněné řidiče kamionů...
Ano. Ale je tu 300 tisíc řidičů nákladních vozidel, mezi nimi většina je ukázněných, má omezovač nastavěný na 80 km/h a nemůže předjíždět. Pak je část těch agresivních. To jsou mimochodem často zahraniční řidiči, kteří se tolik neobávají sankcí.

Zaměstnáme řidiče z Filipín

A.cz: Jak dohlížíte na svoje řidiče?
Způsob jízdy zpětně vyhodnocujeme. Omezovač rychlosti je na jedné pojistce například s osvětlením palubní desky. Technicky zdatný řidič může rychlost překročit za cenu, že si zhasne světla, ale do jednotky, kterou je propojený s firmou, se všechno zaznamenává. To, že nedostane pokutu od policie proto ještě neznamená, že nebude pokutován v CS Cargu.

A.cz: Je ten systém pokut hodně často používaný?
Ano. Myslím, že přiměřeně velikosti naší společnosti...

A.cz: To znamená?
Jedná se o asi tři až pět procent našich řidičů. Ale máme i pozitivní motivaci. Například když řidič jezdí pod limitem spotřeby, je odměněn. Je to férový systém.

A.cz: Jaká je situace s pracovní silou?
Řidičů je stále nedostatek a proto je  plánujeme najímat i z dalších zemí mimo ČR. Máme Rumuny, Bosňany, za 14 dnů přijedou Filipínci. Stále pracujeme na Vietnamcích, tam nastaly nějaké zádrhele ohledně povolení. Situace by se teoreticky měla trochu změnit, jak bude ubývat dopravních firem.

A.cz.: Jak dlouho se cizinci zaškolují?
Do dané země vždy jede náš zástupce, který s nimi dělá zkušební jízdy. Tady pak měsíc jezdí vnitrostátní trasy, rovnou sami. Po měsíci už jsme schopní vyhodnotit, jestli si je necháme. Po třech měsících začínají jezdit náročnější projekty v rámci EU.

Sílící koruna nám nevadí

A.cz: Tvrdíte že bude dopravních firem bude ubývat, nafta ale tvoří jen část nákladů, skutečně je nárůst tak dramatický?
Nafta tvoří asi třetinu nákladů, v poslední době zdražila zhruba o 20 procent. Velký vliv má i vývoj kurzy koruny vůči euru. Pro menší firmy to může být likvidační, jsme v odvětví s nízkými maržemi.

A.cz: Jak posilující koruna dopadá na vás?
My jsme se zajistili. Vliv eura je u nás minimální, dokonce jsme měli za poslední měsíc kursový zisk, ten zase vyrovnal dřívější ztráty. Samozřejmě se snažíme řadu nákladů mít v eurech.

A.cz: Plánujete některé menší firmy skoupit?
To ne, naši majitelé mají strategii nákupu firem od určité velikosti obratu i charakteru poskytovaných služeb. Navíc i menší akvizice vás stojí stejně úsilí a peněz za poradenství jako větší.

A.cz: Prý se ve vedení firmy o nových akvizicích dozvídáte až když je to hotová věc, není to zvláštní?
Je to samozřejmě náročné. Ale myslím, že je to správné. Jednání probíhá najednou víc, a to by nás zatěžovalo, nemohli bychom se soustředit na vlastní byznys. O akvizicích se dozvídáme nedlouho před podpisem.

A.cz: Netradiční je i systém řízení firmy...
Máme dva rovnocenné generální ředitele holdingu Marka Lehečku a Petra Zvěřinského, kteří jsou zároveň 70procentními akcionáři. Pod akcionáři funguje firma CS Cargo Management, což je řídící složka celého holdingu. Vrcholové vedení této společnosti tvoří čtyři manažeři.

http://aktualne.centrum.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 2 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek
Re: Antiekologické jsou téměř neomezené jízdy nyní!!!
V této zemi se pořádek, solidnost a úcta k životnímu prostředí nenosí. Mírného zlepšení lze podle mého mínění dosáhnout pádem této vlády, hlavně ministra dopravy a jeho lobistických skupin. Dále by trochu pomohlo omezenení kamionové přepravy výrazné zvýšení ceny nafty /pro přepravce/, dále rychlé zavedení EURO6, vážení kamionů /přeložený kamion odstavit a zabránit jeho dalšímu provozu/, zpřísnění požadavků na řidiče kamionů /nebude řidič-nebude jízda/, důsledná kontrola dodržování přestávek řidičů /maximální finační postihy (nikoliv řidiče ale majitele přepravní firmy), Zastavení jízd kamionů v sobotu a neděli vč. dnů prac. volna. Námětů je více, ale pro dnešní den již dost.
vloženo: 16.09.2008 10:33     vložil: V.Buk Reagovat 
Antiekologické jsou téměř neomezené jízdy nyní!!!
Pokud je mi dobře známo, tak EU připravuje další EURO 6, které se bude týkat výrazného zpřísňování emisí nákladních aut. Dále, Česká republika patří mezi naprosté výjimky v EU, co se týče benevolentnosti v omezování jízd kamionů, ve většině států EU jsou tato omezení mnohem přísnější, tak nevím, o čem je řeč...dopravci se pouze bojí o své zisky!!! K tomu ještě zdražování ropy, že...no, budou se muset dopravci smířit s tím, že již nebudou tak rejžovat jako dřív!
vloženo: 19.08.2008 12:36     vložil:  Kateřina Reagovat 
zobrazit všechny příspěvky

EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist