Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Dobrý původ věci nás zajímá stále více

31.08.2008  |  zdroj: Marketing & Media  |  129× přečteno      vytisknout článek

Dobrý původ věci nás zajímá stále více První je velmi dobře známá a propagovaná tváří modelky a majitelky Nadace Terezy Maxové. Druhou znají jen fajnšmekři vyhledávající netuctovou módu na internetových stránkách. Značky Oriflame a Fugu mají přesto něco společného - společensky a ekologicky uvědomělé zákazníky.

Oriflame

Přírodní švédská kosmetika Oriflame se mezi českými spotřebitelkami začala budovat pozici již v roce 1990. Ač svůj benefit přípravků z čistě přírodních zdrojů komunikuje od samého počátku, skutečný zájem o přístup k životnímu prostředí a o etické zázemí firmy dávají čeští spotřebitelé znatelněji najevo až v poslední době. "Konkrétní průzkumy nemáme, ale usuzujeme-li z dotazů na naši informační linku, pak stále více lidí se zajímá o certifikaci, zda je, či není kosmetika testována na zvířatech, jaké složky obsahuje atd.," potvrzuje marketingová ředitelka Oriflame Radka Eismannová.

Společnost Oriflame odkazuje v otázce etických pravidel na své Výzkumné a vývojové centrum v irském Dublinu. Tato pravidla odráží také evropské a mezinárodní normy, v mnoha případech jsou požadavky na kvalitu a limity používání ingrediencí přísnější než samotné mezinárodní normy. "Všechny výrobky, které společnost Oriflame prodává, procházejí testy a jsou tímto centrem schvalovány. Bez souhlasu tohoto centra Oriflame žádné výrobky nepouští na trh. Zárukou kvality a nezávadnosti je pak značka o recyklovatelnosti s uvedením materiálu, který byl použit, na obalu každého výrobku," vysvětluje Radka Eismannová.

Pokud jde o komunikaci ekologické nezávadnosti, používá Oriflame standardní uvedení základních informací na zadní straně každého katalogu. Důvěryhodnost společnosti a výrobků Oriflame zaštiťuje celosvětově World Childhood Foundation, jejíž patronkou je švédská královna Silwia. Na lokálních úrovních existují dílčí charitativní projekty. V České republice spolupracuje Oriflame s Nadací Terezy Maxové, která se rovněž zaměřuje na pomoc dětem bez rodin.

FUGU

Fugu založili manželé Slavíkovi, ilustrátorka a grafický designér, v roce 2006. Prvotním impulsem jejich podnikání byla prostá snaha zkusit si "trochu něco jiného". Na trh vstoupili s první kolekcí tzv. sweatshop-free triček - oblečení vyrobeného za etických podmínek. "Vzniklo to spíše z našeho osobního přesvědčení a až začátečnicky optimistického přístupu k obchodu jako takovému. Měli jsme prostě pocit, že vlastně nevadí, že díky vyšším nákladům budeme mít menší zisky a trička budou muset být také o něco dražší, než jsou lidé u nás zvyklí. Problémem ale je, když nás lidé řadí do stejné kategorie společně s ostatními ,tričkaři', kteří mají nižší ceny a trička z Číny," říká Helena Slavíková.

Fugu se proto nyní na své internetové stránce snaží co nejvíce komunikovat svou odlišnost i za cenu vyšší ceny. Loni zařadil podnikatelský pár, inspirován pobytem v Austrálii, do prodeje trička z organické bavlny, opět ze sweatshop-free dílen. Navíc z každého prodaného trika putuje každoročně finanční příspěvek na vzdělání jednoho chlapce z Konga. Také Helena Slavíková pozoruje v chování českých spotřebitelů obrat k lepšímu: "Je to především čím dál lepší informovaností v povědomí lidí, co to vlastně Fair Trade nebo sweatshop-free znamená, a samozřejmě také tím, že lidé mají na výběr z čím dál většího sortimentu eticky vyrobeného nebo biozboží." Vzápětí však z vlastní zkušenosti dodává, že u většiny zákazníků hrají prim stále v první řadě cena a design.

Nejvíce na e-shopu Fugu nakupují ženy a muži ve věku 16-35 let. Na internetu se také prodá většina zboží, do kamenných obchodů se dostává pouze limitovaný objem.

Značka se svými zákazníky, dá se říci i komunitou, udržuje kontakt buď prostřednictvím fóra, nebo soutěží. Momentálně pracuje na novém systému, v jehož rámci zavede věrnostní výhody, zákaznické účty a další novinky.

Když se nešije v Číně...

Výroba jednoho trička limitované kolekce, navíc ze sweatshop-free dílny, může vyjít až pětkrát dráž než jedno tričko z Asie. Trička z biobavlny jsou ještě o něco dražší. V ceně se logicky odrážejí výplaty zaměstnanců dle zákona a zajištění korektních podmínek. Fugu spolupracuje také s českou šicí dílnou, čímž se kromě sweatshop-free programu snaží prosazovat domácí výrobu.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist