Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Objevte své Lohas

29.08.2008  |  zdroj: Marketing & Media  |  125× přečteno      vytisknout článek

Objevte své Lohas Lohas je akronymem ze slov Lifestyles of Health and Sustainability, což můžeme volně přeložit jako zdravý a udržitelný životní styl - neboli nový konzumní model, jehož příznivci v rámci svých možností usilují o vhodné propojení udržitelného přístupu ke svému prostředí, svého zdraví a v neposlední řadě svých běžných a přirozených konzumních požitků.

Trh Lohas byl oficiálně poprvé definován před osmi lety ve Spojených státech, kde se ke konzumentům Lohas řadí v současnosti asi 41 mil. Američanů z 215milionové populace. Uvědomělí Američané utrácejí nejvíce za ekologicky šetrné domácí spotřebiče, nábytek, módu a ekoturistiku. V sousedním Německu přistupuje k nákupům s přihlédnutím k "etickým a ekologickým kritériím" asi jedna třetina spotřebitelů. V nákupním košíku vedou biopotraviny a kosmetika.

Žádní dogmatici, ale požitkáři

Zástupci internetových portálů a různých blogů věnujících se modelu Lohas (např. www.lohas.com, www.karmakonsum.de, www.nmisolutions.com) rádi zdůrazňují, že Lohas neznamená "zelený dogmatismus" ani povinnost stravovat se výhradně podle pravidel makrobiotiky a odstěhovat se na venkov bez veškerých vymožeností lidstva. Požitkářství a běžný konzumní styl života se s Lohas nevylučuje, je však třeba vůle a zájem o preferovaných značkách a firmách se neustále informovat. Přesně v tom však vidí skeptici problém: nejedna firma se v rámci svého PR na svém internetu ráda pochlubí svým etickým kodexem, realita ovšem bývá trochu jiná. Stačí příklad výrobce mobilních telefonů Nokia, který mezi svými zásadami zaměstnanecké politiky uvádí "respekt před jednotlivcem, férovost a otevřenou komunikaci". Kdo z Lohas se pak ale dozví, že Nokia nutí své lidi pracovat přesčasy i o Vánocích?


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist