Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Vlak zůstane pomalejší než auto nejméně do roku 2016

29.08.2008  |  zdroj: HN  |  130× přečteno      vytisknout článek

Vlak zůstane pomalejší než auto nejméně do roku 2016 Nejrychlejším spojením mezi Prahou a krajskými městy zůstanou dálnice a rychlostní silnice minimálně do roku 2016. Ani nové koridory nezrychlí železnici natolik, aby dokázala automobilové dopravě konkurovat.

Vyplývá to z analýzy ministerstva dopravy pro včerejším jednání vlády.

Náskok cestování po silnici se někde ještě zvýší. Například do Karlových Varů o čtyřicet minut.

Na některých tratích sice modernizace jízdní dobu zkrátí, jiných spojení se však nedotkne vůbec. Do Plzně se tak cestující z Prahy dostanou o půlhodinu dříve než dnes, do Českých Budějovic až o tři čtvrtě hodiny. Na tratích do Liberce, Karlových Varů, Jihlavy či Zlína se ale žádného zrychlení nedočkají.

Zcela nezajímavá ve srovnání s autem zůstane železnice pro přepravu mezi krajskými městy. Tam je většina tratí v kategorii "zcela nezajímavé".

Ještě hůře vychází železnice ze srovnání takzvané cestovní doby. To je doba, kterou potřebuje cestující pro dopravu "ode dveří ke dveřím". V případě železnice je k jízdní době připočítána i cesta městskou dopravou, zatímco u automobilů se jízdní a cestovní doba shodují.

Odhadovat vzdálenost mezi krajskými městy v hodinách umožňuje harmonogram investic do infrastruktury, který vláda schválila loni v září. Na dopravní stavby, které nezačnou později než v roce 2016, plánuje vynaložit přes 800 miliard korun.

Nejdůležitějšími projekty jsou dokončení dálnice D8 přes České středohoří a D3 do jižních Čech, prodloužení D1 směrem na severní Moravu a obchvat Prahy.

Na železnici je největší pozornost věnována koridorům do Českých Budějovic a Plzně a modernizaci nádraží v Praze a Brně.

Plán výstavby se nelíbí hlavně ekologům. Podle nich by měl stát dávat na železnici alespoň tolik peněz jako na výstavbu silnic a dálnic. Pokud poměr mezi investicemi do železnice a investicemi do silnic a dálnic zůstane i nadále 1:2, vlaky se rychlou a pohodlnou alternativou nikdy nestanou.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist