Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Biomóda je v Česku v plenkách

09.09.2008  |  zdroj: Podniky a trhy  |  128× přečteno      vytisknout článek

Biomóda je v Česku v plenkách Jako etická, ekologická a exkluzivní se prezentuje móda z organických materiálů, která si získává stále více příznivců. Podle obchodníků lidem záleží na tom, aby jejich oděv byl nejen módní a stylový, ale také nezávadný. Svršky z bambusu, kopřiv nebo konopí označované jako "biomóda", se tak stávají součástí zdravého životního stylu.

"Máme stále víc zákazníků, kterým záleží na tom, odkud zboží pochází, kdo je vyrobil a za jakých podmínek. Biooblečení jde sice v závěsu takzvaných biopotravin, ale máme i klienty, kteří si je kupují bez ohledu na potraviny," říká Markéta Festová z obchodu Ecovoice, který se specializuje na prodej ekooblečení.

Biomódu vyhledávají mimo jiné lidé, kteří trpí alergií. "Mnozí lidé se domnívají, že jsou alergičtí na textilní látky. Ve skutečnosti jde o alergie na chemikálie, které jsou při zpracovávání textilních látek používány," tvrdí obchodnice Karina Arzumanovová z pražského obchodu Evergreen. Ve svém butiku nabízí věci z konopí, biobavlny nebo čínské kopřivy ramie, organické vlny, sóji či bambusu.

Mimo ekologických a zdravotních předností má biooblečení také přívlastek "etické". Podle výrobců se vychází "z filozofie etického podnikání a společenské zodpovědnosti". "Máme certifikát o tom, že při výrobě tohoto zboží je vyloučena dětská práce a zaměstnanci mají osmihodinový pracovní den a slušné platy," zdůrazňuje Arzumanovová. I když ceny biotextilií jsou poměrně vysoké, zákazníci s tím prý počítají.

"Lidé, kteří kupují bioprodukty, vědí, že jsou dražší než běžné potraviny. Podobné je to i s textiliemi," míní Festová a poznamenává, že proces výroby ekologických materiálů je podstatně náročnější než u konvenčních látek.

Podle obchodníků je v Česku prodej biomódy zatím v plenkách. "Lidé jsou mnohdy překvapení, že si mohou koupit nejen biojogurt, ale také biotričko," říká Festová. Přestože se bioprodukce objevila i v řetězcích jako C&A nebo Marks & Spencer, vnímají to prý klienti spíše jako zajímavost. Platí zejména za design a styl. Zdravý původ látky pak berou jako jakýsi "bonus".


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist