Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Ekologie si u Audi tentokrát žádá jen málo kompromisů

08.11.2008  |  126× přečteno      vytisknout článek

Ekologie si u Audi tentokrát žádá jen málo kompromisů

Malé písmeno e za známým označením TDI prozrazuje nejčistší A6 všech dob. Audi, podobně jako stále více výrobců, sáhlo v honbě za nižšími emisemi po malém dieselu, tvrdších pneumatikách a upravené aerodynamice. Němci se tak dostali až na slušných 5,3 litru na sto kilometrů a 139 gramů CO2 na kilometr.

Také nejslabší model samozřejmě dostal vizuální doplňky v souladu s faceliftem celé řady, což znamená především upravené nárazníky a nová světla. Ta přední mají nyní diody pro denní svícení a lampy vzadu jsou širší a podobné těm na nové A4. Kosmetické změny a snížení světlé výšky o dvacet milimetrů dostaly koeficient odporu vzduchu až na 0,28.

Pod kapotou definitivně skončila hlučná technologie vstřikování čerpadlo-tryska a také dvoulitrový diesel adoptoval systém common-rail. To se pozitivně podepsalo na kultivovanosti, přesto je motor slyšet více, než by se na velký manažerský sedan slušelo. Lehká změna mapování řídicí jednotky znamená, že výkon klesl z obvyklých 140 na 136 koní a výkony v přímce papírově utrpěly také kvůli delším převodům pětky a šestky, ale A6 zrychluje dobře díky slušnému točivému momentu a nedělá jí problémy ani jízda po autobahnu.

TDIe má konvenční podvozek s vinutými pružinami a pasivními kapalinovými tlumiči. Hladký německý asfalt zvládají dobře, stejně jako pohyby karoserie při prudkém brzdění a vyhýbacích manévrech na dálnici. Od podvozku proniká do kabiny trochu hluku, ale Audi je v tom tentokrát nevinně - více slyšet jsou pneumatiky s nižším valivým odporem, které se pravděpodobně rychle rozšíří na většinu vozů na trhu.

Úsporná opatření, mezi nimiž bychom našli třeba i použití odpojovacího alternátoru, skutečně fungují, zatím ale neznáme sumu, kterou si Audi za svůj stroj poručí. A je tu ještě jeden problém - 520d postrádá e, a přesto zvládá jezdit o 0,2 litru a tři gramy CO2 levněji. A to je hodně, protože dvoulitr BMW má o drtivých 41 koní víc.

Fakta

Audi A6 2.0 TDIe

  • Cena zatím nestanovena
  • Nejvyšší rychlost 208 km/h
  • 0-100 km/h 10,3 s
  • Spotřeba 5,3 l/100 km
  • Emise CO2 139 g/km
  • Hmotnost 1625 kg
  • Motor řadový čtyřválec, 1968 cm3, turbodiesel
  • Výkon 136 koní v 4000 ot./min.
  • Toč. moment 320 Nm při 1750 ot.
  • Převodovka 6stupňová manuální

 

První dojem * * * 1/2

Ekologie si tentokrát žádá jen málo kompromisů, ale konkurence má stále náskok.


(Martin Plaštiak, Autocar)


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist