Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Mění se jízdní řád vlaků. V Ostravě mají nahradit metro

26.11.2008  |  138× přečteno      vytisknout článek

Mění se jízdní řád vlaků. V Ostravě mají nahradit metro

Česko - Některé spoje Českých drah s novým jízdním řádem zrychlí, příměstské vlaky pojedou častěji a cestování z Prahy do některých hlavních měst v Evropě bude jednodušší.

Grafikon pro nadcházející rok začne platit 14. prosince. Vůbec poprvé jej sestavil vlastník a provozovatel infrastruktury - Správa železniční dopravní cesty.

"Na trasách mezi nejvýznamnějšími sídly chceme mít rychlé vlaky každou hodinu," řekl Karel Hanzelka z ministerstva dopravy. Právě ministerstvo si objednává spoje u Českých drah.

Svezení vlakem ovšem s novým řádem podraží o průměrných sedm a půl procenta a to i přesto, že ceny pohonných v poslední době klesly a část vlaků drah je motorových.

Nově přibudou spoje z Prahy do Vídně. Konečnou nočních vlaků EuroNight z Německa do Prahy již nebude hlavní město, ale pojedou až do Brna.

Další novou noční linkou se cestující svezou z Budapešti do Prahy, odtud také do Tater a Košic. Novinkou je rovněž spoj Avala z Prahy do Bělehradu.

"Po náročné rekonstrukci a elektrizaci tratě Letohrad - Lichkov bude obnoveno přímé spojení Prahy, Hradce Králové a polské Wroclawi," informoval tiskový mluvčí drah Kubala.

Vlaky EuroCity a InterCity pojedou z Prahy do Brna každou hodinu. Na této lince vozí vlaky také moderní německé lokomotivy Taurus firmy Siemens, dráhy tu slibují klimatizované vozy. Přímé vlaky od prosince dovezou cestující z Hodonína do Brna za hodinu a šest minut, ve špice pojedou každou hodinu.

Zcela nově pojede každé dvě hodiny rychlík z Prahy přes Beroun a Písek do Českých Budějovic.

Z Ostravy do Prahy pod 3 hodiny
Délka jízdy vlakem z Ostravy do Prahy je nastavena baťovsky na 2 hodiny 59 minut. "Je to historicky nejrychlejší spojení měst vlaky pendolino," říká Kubala.

Vlaky tak výrazně ujíždějí autobusům - soukromý dopravce Student Agency urazí trasu dlouhou bezmála čtyři sta kilometrů za pět a půl hodiny, je však oproti pendolinu o polovinu levnější.

"České dráhy se chtějí více zapojit do městské a příměstské dopravy ve velkých aglomeracích," řekl výkonný ředitel marketingu a komunikace Aleš Ondrůj.

Esko, neboli S linky, představují nový koncept regionální a příměstské dopravy. České dráhy se inspirovaly za hranicemi, například rakouskou příměstskou dráhou S-Bahn.

Tramvajové značení linek a jednoduché schéma má usnadnit cestování. Ondrůj dodává, že by tyto linky měly v Ostravě a okolí převzít roli metra.

Doba jízdy přímých S linek z Opavy do Stodolní v centru Ostravy zabere 43 minut, z Českého Těšína 42 minut a z Havířova 20 minut.

V příštích letech budou i zde nasazeny moderní bezbariérové soupravy.

Z Kladna do Prahy každou hodinu
Dvojnásobek vlaků pojede na příměstské jednokolejné lince mezi Prahou a Kladnem, poskytnou 12 400 míst. Staré motorové vlaky nahradí bezbariérové soupravy, některé rychlíky a spěšné vlaky urazí trasu za 37 minut.

"Doprava zde již neodpovídala 21. století. Z Kladenska dojíždí 20 tisíc lidí, tedy vůbec nejvíc ze středních Čech," říká ředitel odboru rozvoje ČD Jiří Schmidt.

Z Kladna pojede 19 vlaků, opačným směrem z Prahy o dva méně, zastavovat budou jen v Hostivici a pražských Dejvicích.

"Cestující se tak nemusí učit žádné jízdní řády. Je to u nás úplná novinka," dodává tiskový mluvčí drah Ondřej Kubala.

Rychlé vlaky pojedou z Masarykova nádraží dvě minuty po celé každou hodinu, zastávkové spoje budou na trať vyrážet vždy v půl. Sedmnáct minut po celé budou v odpolední špičce jezdit posilové vlaky z Masarykova nádraží.

"České dráhy jsou přesvědčené, že jednokolejná trať takový nápor zvládne," ujišťuje Kubala. Ředitel ROPIDu Pavel Procházka věří, že v době výstavby městského okruhu využijí vlaky i Pražané jedoucí z Prahy 6 do centra.

"Díky nové koncepci se výrazně zlepší také cestování z Kladna do Rakovníka a do Kralup nad Vltavou," doplňuje Alois Kašpar, zástupce ČD pro Středočeský kraj.

Na budovanou rychlodráhu z centra Prahy do Kladna si cestující počkají nejméně do roku 2013.

http://aktualne.centrum.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist