Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

CNG autobusy Irisbus Iveco

14.12.2008  |  155× přečteno      vytisknout článek

CNG autobusy Irisbus Iveco

CNG autobusy Irisbus Iveco

CNG autobusy Irisbus Iveco /Iveco Czech Republic/17.září 08 

Irisbus Iveco již několik let potvrzuje své vůdčí postavení na evropském trhu ekologických městských vozidel jako hlavní evropský výrobce CNG autobusů. Od roku 1991 prodal více jak 4000 plynových autobusů, navíc má k dispozici kompletní výrobkovou řadu s pohonem na CNG – od nejmenších minibusů Iveco Daily přes 9-metrový midibus Europolis až po 12 a 18 metrů dlouhý nízkopodlažní autobus Citelis (obr). Zatímco v roce 2000 prodal Irisbus Iveco necelých 300 plynových autobusů, od roku 2006 už prodeje atakují hranici 1000 autobusů s pohonem CNG ročně. Hlavními trhy, kde plynové autobusy s logem Irisbusu Iveco jezdí, jsou Francie, Itálie, Španělsko a Řecko.

Stále více se ale prosazují i v regionu střední a východní Evropy a můžete je vidět například již v řadě českých měst (Havířov, Karlovy Vary, Tábor, Stará Paka, Prostějov). Posledním středoevropským obchodním úspěchem Irisbusu v oblasti plynových autobusů je podpis smlouvy s DP Košice z minulého týdne. Irisbus Iveco tomuto dopravci dodá celkem 40 kloubových autobusů Citelis, z nichž polovina bude s pohonem na stlačený zemní plyn.

Právě nízkopodlažní městský autobus Citelis je hlavním produktem Irisbusu v kategorii výrobků s pohonem CNG. Autobus o délce 12 a 18m je kromě verze s pohonem na CNG nabízen pro městskou dopravu i s dieselovým motorem Iveco Cursor 8 Euro 4, Euro 5 a EEV. Karoserie Citelisu slouží též jako základ pro výrobu trolejbusů. Nízkopodlažní autobus Irisbus Citelis CNG je díky motoru Iveco Cursor 8 CNG ekologický a mimořádně úsporný. Motor, využívající posledních poznatků na poli stechiometrické technologie, umožňuje optimalizaci míchání plynné směsi ve spalovací komoře a dosažení vysokých výkonů, jež jsou pro tento motor typické. Motor tak dosahuje optimálního poměru mezi vysoce kvalitním jízdním výkonem a spotřebou. Využití této technologie, která úzce souvisí se specifickým vývojem motoru, umožňuje snížení množství škodlivých emisí pod limity stanovené v rámci evropského standardu EEV.  ZDROJ:www.techtydenik.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist