Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Daimler zkouší užitkové vozy s alternativními pohony

06.12.2008  |  127× přečteno      vytisknout článek

Daimler zkouší užitkové vozy s alternativními pohony Automobilka Daimler AG představila na podzimním veletrhu komerčních užitkových vozidel IAA v Hannoveru 11 novinek s alternativními pohonnými systémy, včetně tří světových premiér značky Mercedes-Benz. Tyto vozy nyní pohánějí i plyn, hybridní systémy a také palivové články. Cílem je výrazně snížit spotřebu, emise, a učinit vozidla přátelštější k životnímu prostředí.

Jednou z premiér bylo představení nákladního vozu Axor BlueTec Hybrid, prototypu prvního nákladního vozu s hybridním pohonem pro dopravu na dlouhých trasách. Pro místní dopravu vybavil Mercedes dva vozy Econic hybridními verzemi: vna IAA se představily Econic BlueTec Hybrid s dieselovým motorem, a Econic NGT Hybrid,koncept s pohonem na zemní plyn.

Další hybridní model s označením Atego už je ve službě u zákazníků, 12titunová vozidla této řady používá např. Logistická firma DHL, která jej v současné době v Německu testuje v běžném provozu. Od srpna letošního roku procházelo testováním na silnicích i deset vozů Fuso Canter Eco Hybrid. Při zkouškách na japonském trhu vykazoval tento typ vozu vybavená kombinací elektrického a dieselova motoru až o 15 % nižší spotřebu paliva a o více než 80 % nižší hlučnost než modely stejného typu vybavené tradičními pohonnými jednotkami.

Rovněž s populárním menším nákladním užitkovým vozem řady Sprinter představila automobilka ekologické varianty jako např verzi NGT na zemní plyn a výsledkem je vozidlo s o 30 % nižší spotřebou a o 80 % tišší než je tomu u klasických variant. Druhá generace vozidel Mercedes-Benz Sprinter Plug-in Hybrid už je na testování u zákazníků od letošbního léta, a spotřeba paliva až 40% nižší, než jakou dosahují běžné dieselové motory je nepochybně pro uživatele velkým lákadlem.

Hybridní pohon se uplatnil rovněž u autobusů, kde Mercedes-Benz představil dvě verze svého modelu Citaro pro městskou dopravu: Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid vyjede na počátku příštího roku, zatímco flotilla 36 autobusů poháněných palivovými články, Citaro F-Cell, už má za sebou najetých vice než 2 milióny kilometrů -bez vytváření jakýchkoli emisí.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist