Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Dakar ješte neodstartoval, ale již dochází ke změně trasy v Patagonii kvůli ekologům a archeologům

03.01.2009  |  142× přečteno      vytisknout článek

Dakar ješte neodstartoval, ale již dochází ke změně trasy v Patagonii kvůli ekologům a archeologům

Dnes 2.1.2009 probehly informacni schuzky pro novinarske automobily, zavodniky a asistence. Poradatele avizovali prvni zmeny trasy a upozornovaly zejmena na bezpecnost.

Kvuli neshodam s archeology a ekology bude zmenena podstatna cast tedy 80 % treti etapy Puberto Maryn – Jacobacci. Zavod se tak vyhne podstatne casti Patagonie. Konkretni zmeny v itinerari prozradi poradatele az 4.1.

Dulezite je dodrzovat vsechny bezpecnostni a dopravni predpisy. Velky duraz je kladen na zakaz prevazeni potravin zivocisneho a rostlinneho puvodu pres Argentinsko - chilskou hranici.

Dalsi dulezitou informaci je nedostupnost paliva v nekterych etapovych mistech. Na bezpecnost ucastniku zavodu dohlizi asi 30 000 policistu, vsichni musi mit velkou trpelivost pri ruznych kontrolach u vstupu do prostor pro ucastniky zavodu.


Strucne o trase:
Prvni dve etapy budou velmi rychle, z velke casti se pojede po pisecne-hlinitem podkladu. Treti etapa proveri zrucnost pilotu, pojede se v kopcovitem terenu. Postupne se bude pritvrzovat v obtiznosti ve ctvrte etape se projizdi skalni soutesky, svoji zrucnost zde musi prokazat zejmena motorkari. Na konci etapy bude velke mnozstvi brodu. Pata sesta a sedma etapa budou nejnarocnejsi v prvni casti zavodu. Startovni pole zacne ridnout. Po dni volna v chilskem meste Valparaiso nastane to prave peklo. Devata, desata, jedenacta a dvanacta etapa budou nejnarocnejsi z celeho zavodu, prave tady se muze rozhodovat vitezich.

Vierka Kastanova

Podrobny popis trasy:
Rallye Dakar 2009 Argentina-Chile
3. ledna
Etapa c. 1: Buenos Aires - Santa Rosa
Delka celkem: 733 km
spojovacka: 196 km
mereny usek: 371 km
spojovacka: 166 km
Hodne lidi slyselo o La Pampa, kde maji muzi reputaci drsnaku, ale vzdy zdvorilych. Prvni etapa nabidne prilezitost k objeveni delky zdejsich rozlehlych plani. Dakarsti ucastnici nikdy necelili tak dlouhemu specialu hned v uvodu. Skoro 400 kilometru klikatych cest, mozna nejrychlejsich v tomto rocniku, bude tim pravym rozehratim a prilezitosti pro kazdeho vyporadat se s casovym posunem.
4. ledna
Etapa c. 2: Santa Rosa - Puerto Madryn
Delka celkem: 837 km
spojovacka: 0 km
mereny usek: 237 km
spojovacka: 600 km
Nejdelsi etapa rallye nebude nutne tou nejtezsi. Presto bychom meli zustat opatrni a vyuzit potencial veskereho technickeho vybaveni. Po velmi rychle uvodni casti mereneho useku ochutname poprve pisek. Navigatori budou muset mimo cesty davat dobry pozor na spravny smer. Ti mene pozorni zacnou bloudit.
5. ledna
Etapa c. 3: Puerto Madryn – Jacobacci
ZMENA!!
6. ledna
Etapa c. 4: Jacobacci - Neuquen
Delka celkem: 488 km
spojovacka: 4 km
mereny usek: 459 km
spojovacka: 25 km
Na startu etapy dostanou zabrat ruce motorkaru na kamenitych cestach. A ti rychli, zvykli na \"vadi\", se budou muset take prizpusobit. Zpomalovat je budou prejezdy argentinskych toku zvanych \"rios\". Pak prijdou prvni porce pisku a dlouhe kilometry mimo cesty, ktere musi nadchnout vsechny, co prave tohle miluji. Ale opatrne! Tady zacinaji byt chyby hodne drahe. Etapa do Neuquenu je plna pasti. Prave tady se zacne ukazovat, kdo bude patrit k favoritum a kdo na chvost startovniho pole.
7. ledna
Etapa c. 5: Neuquen - San Rafael
Delka celkem: 763 km
spojovacka: 173 km
mereny usek: 506 km
spojovacka: 84 km
Hlavnim testem prvniho tydne zavodu se klidne muzou stat nastrahy na ceste do San Rafael. Dlouha vzdalenost bude vyzadovat naproste soustredeni. Piloty proveri dvacetikilometrovy prujezd opravdovymi dunami. Dlouhe off-roadove useky budou stridat technicke pasaze s prejezdy rek. Na horizontu se objevi Kordilery, ale jejich dlouhe prohlizeni je vylouceno, pokud chcete dorazit do bivaku vcas.
8. ledna
Etapa c. 6: San Rafael - Mendoza
Delka celkem: 625 km
spojovacka: 76 km
mereny usek: 395 km
spojovacka: 154 km
Program sesteho dne bude znovu plny prejezdu. Specialka zacne sedesatikilometrovym usekem v dunach. Druha polovina trasy bude snazsi, ale zavodnici mohou byt zbrzdeni velkym brodem, ktery musi sikovne projet. Prujezd vodou se totiz prave tady muze zmenit v dlouhou koupel. Prijezdem do cile pronikneme do upati pohori And.
9. ledna
Etapa c. 7: Mendoza (ARG) - Valparaiso (CHL)
Delka celkem: 816 km
spojovacka: 80 km
mereny usek: 419 km
spojovacka: 317 km
V duchu Rallye Dakar 2009 se bude odvijet i sedma etapa nabizejici ruznorodost terenu a krajiny. Zavodnici se mohou tesit na poznavani trasy vedouci pres Andy. Nez se ale pomeri s velikany, musi opet zdolat duny s piskem \"fesh-fesh\" podobnym tomu dakarskemu, kteremu mistni rikaji \"guadal\". Diky horam to bude jediny mereny usek zahrnujici prejezd ve vysce 3000 metru po technickych tratich. Otevre se nam tak nadherny pohled na vrchol Aconcagua - nejvyssi horu v Andach. (6959 metru) A potom uz prekrocime hranici a dorazime k mori do chilskeho mesta Valparaiso.
11. ledna
Etapa c. 8: Valparaiso - La Serena
Delka celkem: 652 km
spojovacka: 245 km
mereny usek: 294 km
spojovacka: 113 km
Po dni volna na brezich Pacifiku bude v planu jednodussi start. Na stredne tezkych horskych cestach budou moci suvereni ukazat, co v nich je. Vynikat budou kvalitni navigatori a piloti s citem pro brzdy. Ale vedouci zavodnici mohou v teto etape vic ztratit nez ziskat.
12. ledna
Etapa c. 9: La Serena - Copiapo
Delka celkem: 537 km
spojovacka: 88 km
mereny usek: 449 km
spojovacka: 0 km
Dostavame se do rozhodujici casti rallye. Zavodnici otestuji poust Atacama znamou jako nejsussi misto na svete. Ten, kdo se tesi na pisecne duny, se docka. Na trase nas ale ceka i poradna porce kameni. Tahle etapa s castymi zmenami povrchu je proste typicka pro Dakar 2009. Po dlouhe ceste s mnoha nastrahami jeste prijde zaver v dunovych polich, coz bude vyzadovat vytrvalost a univerzalnost.
13. ledna
Etapa c. 10: Copiapo - Copiapo
Delka celkem: 686 km
spojovacka: 20 km
mereny usek: 666 km
spojovacka: 0 km
Desata etapa je, co se tyka mereneho utoku, jednoduse nejdelsi a nejobtiznejsi z cele rallye. Tak jako vcera se zavodnici na konci etapy postavi dunam, ktere se rozprostiraji na delce presahujici sto kilometru. V teto oblasti i ti nejlepsi z nejlepsich budou celit necemu novemu. Chilske duny - to jsou opravdove hory pisku. Piloty ceka splhani a sjezdy i vic nez kilometr dlouhe. Navic se kvuli extremne vysokym teplotam neda odhadnout, jak se bude pisek chovat. Kdo si udrzi chladnou hlavu, bude v teto etape urcovat tempo.
14. ledna
Etapa c. 11: Copiago (CHL) - Fiambala (ARG)
Delka celkem: 680 km
spojovacka: 20 km
mereny usek: 215 km
spojovacka: 445 km
V teto etape budou v centru deni navigatori. Rano posadky nechaji za zady Tichy ocean a vyrazi smerem k hranicim. Na trase bude potreba neustale hledat cestu spravnym udolim. Pri navratu do Argentiny se bude otevirat nadherna krajina v okoli Paso San Francisco s vrcholky sahajicimi az do vysky skoro 4700 metru. Na zaver dlouheho dne plneho barev zavede trasa zavodniky do pisecne krajiny podobne Mauretanii. A kdyz nahoda bude chtit, konvoj by dokonce mohl zazit \"Bolivijskou zimu\", tedy ojedinely fenomen, pri nemz snezi uprostred leta.
15. ledna
Etapa c. 12: Fiambala - La Rioja
Delka celkem: 518 km
spojovacka: 4 km
mereny usek: 253 km
spojovacka: 261 km
Dvanacta etapa proveri vasi techniku. Prinese ruzne typy pisecnych dun vcetne obavanych \"bilych dun\". Tri dny pred koncem rallye muze tato cast trasy zamichat poradim. Hlavne proto, ze do bivaku ve Fiambala nebudou mit povolen vjezd asistencni vozy. Zlate pravidlo pro tuto etapu zni: \"Vedet, jak setrit svou techniku.\"
16. ledna
Etapa c. 13: La Rioja - Cordoba
Delka celkem: 753 km
spojovacka: 161 km
mereny usek: 545 km
spojovacka: 47 km
Po porci tisicu kilometru se zavodnici postavi prvotridni fyzicke vyzve v predposledni etape. Nejlepsi piloti budou muset udrzovat sve pozice, zatimco ostatni se budou muset vyvarovat chyb. Ty mohou i pekne bolet, protoze tohle je den kaktusu. V bivaku budou doktori potrebovat hlavne pinzety. Nakonec si prijdou na sve priznivci svetove rallye, protoze casti trasy budou vest po cestach, na kterych se jezdi Argentinska rallye.
17. ledna
Etapa c. 14: Cordoba - Buenos Aires
Delka celkem: 792 km
spojovacka: 224 km
mereny usek: 227 km
spojovacka: 341 km
Dobrodruzstvi zacalo v La Pampa. Po pruzkumu dvou rozlicnych statu soutezici najdou duverne znamy typ krajiny. Na dlouhych a klikatych cestach musi udrzet koncentraci. Kdo dorazi az sem, bude za sebou mit nejpusobivejsi rallyovou pout. A navic, navzdy bude patrit mezi ty, kteri to dokazali jako prvni!



Vierka Kastanova
PR


http://car.automedia.cz


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist