Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Úspěch evropských vydavatelských organizací - Evropská komise zastavila projednávání novely regulace automobilové reklamy v rámci směrnice o ekologickém značení

10.02.2009  |  124× přečteno      vytisknout článek

Úspěch evropských vydavatelských organizací - Evropská komise zastavila projednávání novely regulace automobilové reklamy v rámci směrnice o ekologickém značení Evropská federace vydavatelů časopisů FAEP, jejímž je Unie vydavatelů členem, včera oznámila, že v důsledku úspěšného lobbingu evropských vydavatelských asociací, který probíhal po celý rok 2008, se Evropská komise rozhodla zrušit připravovanou revizi směrnice o značení výrobků (Labelling Directive).

Návrh revize představený komisí obsahoval některá ustanovení, která zásadně omezovala inzerci na automobily například požadavkem, aby 20 % plochy každého inzerátu zabírala informace o ekologické náročnosti inzerovaného automobilu. Kdyby byla tato opatření uvedena v život, přivodila by pravděpodobně významný pokles objemu automobilové inzerce v periodickém tisku. Přitom automobilová inzerce se na celkových inzertních příjmech tisku podílí významným procentem. V České republice to v roce 2008 bylo 11,8 % celkových hrubých reklamních příjmů periodického tisku za všechny komodity.

Evropské vydavatelské asociace FAEP, ENPA (Evropská asociace vydavatelů novin) a EPC (European Publishers Council) rozvinuly v roce 2008 celé spektrum informačních a lobbistických aktivit orientovaných na Evropskou komisi a poslance Evropského parlamentu. Jednání probíhala přímo mezi uvedenými asociacemi a bruselskými orgány, ale i na národní úrovni, kde se zapojily všechny vydavatelské asociace působící v jednotlivých zemích Evropské unie. FAEP ve svém dopisu členským organizacím vyjadřuje poděkování za veškerou poskytnutou pomoc a spolupráci a vyzývá je, aby i nadále propagovaly roli periodického tisku ve společnosti a bránily svobodu, která je důležitá pro udržitelnost vydavatelského průmyslu ve stávající podobě.

Do kampaně evropských vydavatelů se zapojila i Unie vydavatelů, která na jaře 2008 informovala o problému připravované regulace automobilové reklamy poslance Evropského parlamentu za Českou republiku a upozornila je, že v České republice hraje automobilová reklama pro vydavatele jako zdroj jejich příjmů zvlášť významnou roli. Delegace Unie vydavatelů vedená jejím prezidentem se také zúčastnila jednání v Bruselu.

Další projednávání novelizace direktivy o ekologickém značení ve vztahu k automobilové reklamě se pravděpodobně neuskuteční dříve než v listopadu 2009 po jmenování nových evropských komisařů. FAEP ale ve svém dopisu konstatuje, že vydavatelé tím získají čas, aby do té doby formulovali a představili svou celkovou koncepci pro další jednání o celkovém problému svobody reklamy.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist