Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Vyše polovica ľudí zvažuje ekologický aspekt tovaru

05.06.2009  |  127× přečteno      vytisknout článek 

Vyše polovica ľudí zvažuje ekologický aspekt tovaru

Bratislava - Pri rozhodovaní o nákupe 54 percent spotrebiteľov zvažuje ekologický aspekt výrobku. Napriek tomu, že sú už spotrebitelia ekologicky uvedomelí, v skutočnosti nakúpia ekologické produkty len pri 22 percentách svojich nákupov.

Zistila to spoločnosť Deloitte a Asociácia výrobcov potravín - GMA (Grocery Manufacturers Association) na základe viac ako 6400 rozhovorov so spotrebiteľmi.

Za ekológický produkt si treba priplatiť

Zo štúdie o výsledkoch prieskumu vyplýva, že 95 percent opýtaných je náchylných k nákupu ekologických výrobkov, 67 percent ekologické výrobky vyhľadáva a 47 percent ich na pultoch predajní aj nachádza, ale iba 22 percent  ekologické produkty kúpi. Táto skutočnosť poukazuje na potrebu kvalitnejších spotrebiteľských marketingových programov.

V niektorých prípadoch sa spotrebitelia rozhodnú nekúpiť si ekologický výrobok, lebo majú pochybnosti napr. o jeho ekologických vlastnostiach.

Najväčšími prekážkami sú však nedostatočná komunikácia a vzdelávanie spotrebiteľov o daných výrobkoch. Štúdia potvrdila, že iba menšina verných a ekologicky uvedomelých spotrebiteľov je ochotná priplatiť si za ekologický výrobok.

Väčšina zákazníkov, ktorí majú tendenciu kupovať ekologické výrobky, vyžadujú rovnováhu medzi cenou a tzv. ekologickou udržateľnosťou výrobku, pretože táto vlastnosť nie je rozhodujúcim faktorom pri ich nákupoch.

Uvedomenie slovenského spotrebiteľa rastie

Uvedomenie spotrebiteľov na Slovensku o ekologických výrobkoch rastie, je však nižšie ako v zahraničí. Reagoval prezident Zväzu obchodu a cestovného ruchu Pavol Konštiak na výsledky prieskumu.

Ak odhliadneme od následkov svetovej hospodárskej krízy, ktorá zmenila správanie spotrebiteľa a posilnila sa napr. nákupná turistika Slovákov v zahraničí, uvedomenie slovenského spotrebiteľa rastie. Aj v rámci maloobchodu na Slovensku sú uvedomelejšími zákazníkmi, ktorí sledujú ekologický aspekt výrobkov, starší, vzdelanejší obyvatelia a ľudia vyššej príjmovej skupiny."

Konštiak by uvítal väčšiu osvetu o význame ekologických výrobkov pre spotrebiteľa. Osvetu je však potrebné šíriť komplexne, systematicky a na všetkých úrovniach, obchod sám problematiku nevyrieši. Účasť štátu, výrobcov a distribútorov na osvete by pomohla zlepšiť ekologické povedomie spotrebiteľov, myslí si.

Zdroj: TASR


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist