Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Vodíkový autobus jazdí bez hluku a emisií

16.06.2009  |  129× přečteno      vytisknout článek

Nový autobus na vodíkový pohon Mercedes-Benz Citaro FuelCELL-Hybrid má svetovú premiéru v týchto dňoch na svetovom kongrese dopravných podnikov, ktorý prebieha vo Viedni. Významným znakom modelu je jeho všestranná ekologickosť. Počas jazdy nevylučuje žiadne škodlivé látky a jazdí takmer bez hluku, preto je vhodný najmä na použitie vo frekventovaných centrách a v metropolách.

 Novinka je už ohláseným, logickým krokom na ceste k bezemisnej verejnej doprave, a teda aj dôležitým stavebným kameňom pri vytváraní mobility budúcnosti.

 Divízia Daimler Buses začala vyvíjať ekologický autobus už pred dvoma desaťročiami. V roku 1997 sa predstavila štúdia v podobe modelu Nebus, celosvetovo prvého autobusu s pohonom na palivové články. O niečo neskôr sa predviedol model Citaro G BlueTec Hybrid s dieselelektrickým hybridným pohonom a dnes je to nový model Citaro FuelCELL-Hybrid.

Mercedes intenzívne testuje autobus v rámci veľkého celoeurópskeho pokusu vo viacerých mestách. Od roku 2003 až dodnes najazdilo 36 vývojových vozidiel v dvanástich dopravných podnikoch na troch kontinentoch viac ako dva milióny kilometrov, v prevádzke boli spolu asi 135-tisíc hodín. Ekologický pohon na palivové články je veľmi vhodný aj na každodenné praktické využívanie.

Nový model má zmodernizovaný systém palivových článkov, doplnený o úplne nový hnací systém, ktorý pochádza synergicky z modelu Citaro G BlueTec Hybrid. Autobus má nápravy s elektrickými motormi v nábojoch kolies, lítiovo-iónové batérie na akumulovanie elektrického prúdu a všetky elektricky poháňané vedľajšie agregáty. Celý pohon je projektovaný na vysokú účinnosť. Rekuperácia, čiže spätné získavanie energie z brzdenia autobusu, prináša úsporu 10 až 25 percent vodíka v závislosti od dopravných pomerov a topografie terénu.

Model Citaro FuelCELL-Hybrid je založený na osvedčenom základe mestského autobusu Mercedes-Benz Citaro. Pohonnou látkou pre jeho palivové články je vodík. Vďaka hybridnému pohonu s vycibreným riadením pohonu dôjde k výraznému zníženiu spotreby vodíka v porovnaní s doterajšími autobusmi s palivovými článkami. To predstavuje veľkú výhodu vzhľadom na šetrenie zdrojov a na zníženie emisií pri výrobe vodíka.

zdroj: hnonline.sk


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist