Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Neadresný leták - neekologické reklamní médium na ústupu?

20.10.2009  |  zdroj: Marketing & Media  |  122× přečteno      vytisknout článek

Neadresný leták - neekologické reklamní médium na ústupu?

S nárůstem digitálních technologií se často hovoří o budoucnosti letáků. Do karet jim nehraje ani dopad na životní prostředí.

V poslední době se stále více médií obrací na naši společnost s otázkami týkajícími se negativního vlivu letáku na životní prostředí. Zda se v letákové reklamě projevuje všeobecná hospodářská recese a zda má vůbec leták jako reklamní médium v době internetu budoucnost. Reklamní leták v České republice podle mého zůstává nadále silným reklamním médiem. Jeho budoucnost závisí mimo jiné na způsobu využívání znalostí a zkušeností v oblasti geomarketingu a také na kvalitě doručování letáků.

S těmito otázkami se setkávají i kolegové z našich sesterských společností v ostatních evropských zemích, v Británii dokonce připravili na toto téma obsáhlou studii s názvem Environmentální pohled na svět letákové reklamy. Cílem této studie je vyvrátit zažité mýty o negativním vlivu letákové reklamy na životní prostředí, a to i ve srovnání s ostatními reklamními médii. S využitím poznatků této studie bych ráda vyvrátila spekulace o konci letákové reklamy, stejně jako mýty o negativním vlivu reklamních letáků na životní prostředí.

Vyvracení mýtů

Často slýchávám, že poštovní zásilky, a z nich zejména letáky, mají velký podíl na celkovém objemu emisí oxidu uhličitého produkovaných domácnostmi. Pošta přitom představuje pouze desetinu procenta z celkových emisí oxidu uhličitého, které běžná domácnost ročně vyprodukuje. Pro srovnání - tato hodnota odpovídá 70 kilometrům jízdy autem. V médiích se také čím dál častěji píše, že digitální média jsou pro životní prostředí šetrnější než reklamní letáky. Uvědomujeme si přitom, že počítač také využívá energii a vypouští oxid uhličitý? Jeden počítač uvolní až 495 kilogramů oxidu uhličitého ročně. A to je více než 2 % z celkového množství emisí vytvořených domácnostmi.

Letáky? 1 % na skládce

Letáky ničí lesy a lidé je přitom vyhazují! Ale jde opravdu o mýtus. Hlavní složkou papíru je celulózové vlákno, které obecně pochází ze stromů. I přes tuto závislost na celulóze se to ale vždy nemusí rovnat ničení lesů. V každém správně obhospodařovaném lese jsou za jeden pokácený vysázeny 3 až 4 nové stromy. Není také pravda, že většina letáků po přečtení končí na skládce. Jde o pouhé jedno procento! Přitom běžný domácí odpad poslaný na skládku produkuje emise metanu, které jsou 23x silnějším skleníkovým plynem než oxid uhličitý, a to i po 100 letech. Leták, který je většinou recyklován na výrobu nového papíru, tak zatěžuje životní prostředí opravdu minimálně. Nebojme se reklamních letáků. Díky nim ušetříme nejen v našich rodinných rozpočtech při nákupech, ale při správném zacházení s odpady nezatížíme životní prostředí víc než zbytečným přejížděním mezi mnoha supermarkety a hledáním toho nejlevnějšího zboží. Stačí přece číst reklamní letáky!

AUTOR: Blanka Mikulová

marketingová ředitelka TNT Post


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist