Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Zelené trendy na výsluní

10.06.2010  |  29× přečteno      vytisknout článek

Zelené trendy na výsluní

Sledování spotřebitelských trendů je základem každé marketingové strategie. Překotný nárůst wellness a spa center, jejich neustálený koncept a nedostatek standardizačních a regulačních opatření v tomto oboru však činí uplatňování trendů obzvlášť obtížné.

Opomeneme zde rozbor všeobecných, sociálních, technických a technologických trendů a pokusíme se zamyslet nad tzv. zeleným trendem, který se všemi výše zmíněnými kategoriemi prolíná. Je pravda, že posun zpět k přírodě, ochrana citlivých přírodních zdrojů, bio (organické) a přírodní (natural) stravování nebo používání nejrůznějších přípravků z přírodních zdrojů s minimálním využíváním chemických konzervačních prostředků se v posledních letech šíří jako lavina a ovlivňuje veškeré lidské činnosti. Není proto divu, že je tento trend v marketingu využíván, ale bohužel obchodně i politicky zneužíván.

Pozvěte k sobě přírodu

Zelený trend již zasáhl hotelový průmysl před několika lety a samozřejmě má své místo i ve wellness centrech. Ve většině z nich - kromě šetření energií a materiálem a omezení chemických prostředků - se podle tohoto trendu mění také struktura nabízených služeb. Mnoho center se tak odklání od klasických zkrášlovacích procedur a služeb pro zlepšení zdraví, pozitivní změny životního stylu a zklidnění mysli a duše. Namísto toho dnes wellness a spa centra vedle celé škály procedur zlepšujících vzhled a funkci obličeje a těla a nejrůznějších typů klasických i exotických masáží poskytuje také akupunkturu, jógu, pilates či meditační kluby. Dále se pak zaměřují na využití bio (organických) a přírodních (natural) kosmetických přípravků, které jsou pro zařízení důležité také z hlediska marketingu.

Kudy jede zelený rychlovlak

Zelený trend je oblíbený a čísla zveřejněná v roce 2009 agenturou Euromonitor ukazují, že stále narůstá. Obliba tohoto trendu ve wellness a spa centrech v roce 2009 vzrostla o 57 % a dnes globálně představuje 70miliardový trh. V USA v tomto smyslu vzniklo a dnes se globálně šíří hnutí LOHAS (Life of Health and Sustainability). Lohas má svá velká centra v Německu, Anglii, Belgii, Japonsku a dokonce i v Číně a představuje 355miliardový trh. Jeho příznivci mají své obchody, časopisy, sjezdy a také velice slušné výdělky, které neváhají utrácet za bioprodukty a služby, při kterých jsou ekologicky šetrné produkty používány. Není proto divu, že na rychlý zelený vlak nasedlo i mnoho těch, kteří doufají, že na novém trendu vydělají.

V angličtině vznikl nový termín "brainwashing", zahrnující nejrůznější výrobní, reklamní a mediální triky, pomocí kterých jsou zelené produkty nabízeny. Vzhledem k nedostatečné regulaci reklamních sloganů i popisu biovýrobků jsou však některá fakta překrucována či nesprávně interpretována. Regulační orgány v Evropě i Americe se sice snaží situaci korigovat, na rychlost popularity tohoto trendu však zdaleka nestačí.

Jak se v novém trendu zorientovat?

Každý majitel či manažer wellness centra musí umět číst nálepky. Tzv. INCI (nomenclature cosmetic ingrediences), mezinárodně respektovaný standardní popis složení výrobku, vyžaduje řazení součástí přípravku podle množství. Nejvíce zastoupená složka je první, nejméně poslední.

Aktivní, tedy nejdůležitější složku a její množství je nutné zjistit u prodejce.

Přírodní výrobky (natural) nemají žádné regulační předpisy. Název je využíván pouze pro marketingové účely.

Certifikované bio (organické) přípravky mají celou řadu požadavků. Dnes je v Evropě i Severní Americe několik certifikačních agentur (Cosmos pro EU a USDA pro Severní Ameriku). Ani ty však nemají ustálené standardy a některé země EU mají své národní agentury (BDIH - Německo, Bioforum - Belgie, Ecocert - Francie, Icea - Itálie, Soil Associsation - Anglie).

Všeobecně je respektováno, že certifikovaný výrobek musí mít 95 % organických součástí (voda a sůl jsou z propočtu většinou vyřazeny). Většina, ale nikoliv všechny konzervační prostředky, se nesmí ve výrobcích používat. Toto samozřejmě do značné míry ovlivňuje skladovací podmínky a dobu expirace výrobku.

AUTOR: Ludmila Vacková

Global Spa Concepts

ZDROJ: SPORT&WELLNESS MANAGEMENT


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist