Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Krátce - různé

11.03.2011  |  37× přečteno      vytisknout článek

Krátce - různé

Japonská automobilka Toyota Motor po celém světě prodala přes tři miliony hybridních vozů. Oznámila to dnes firma. Hybridní automobily kombinují různé druhy pohonu, nejčastěji benzinový a elektrický, což umožňuje úsporu pohonných hmot. Jsou však dražší než srovnatelné modely s klasickým pohonem.
Na prodeji se téměř třemi čtvrtinami podílel model Prius, který vstoupil v roce 1997 jako první hybridní automobil na trh. V samotném loňském roce prodala Toyota celkem 7,53 milionu vozů, z toho 690.000 hybridních.
Toyota je v prodeji hybridních automobilů jasnou jedničkou. Například domácí konkurent Honda Motor zatím po celém světě prodal pouze okolo 610.000 hybridních vozů, napsala agentura AP.
Prius byl loni nejprodávanějším automobilem na japonském trhu. V lednu však o své prvenství přišel, protože poptávku negativně ovlivnilo ukončení vládních dotací na ekologické automobily.

Furtive-eGT, první francouzské luxusní auto výhradně na elektrický pohon, bylo vytvořeno Lucem Marchettim, zakladatelem a předsedou představenstva Exagon Engineering. Auto kombinuje vysoký výkon se šetrností vůči životnímu prostředí a zároveň splňuje očekávání zákazníků na styl a pohodlí. K jeho návrhu byla použita softwarová řešení NXTM a Teamcenter Siemens PLM Software. "Vzhled i výkon Furtive e-GT jsou velice atraktivní," řekl k tomu Marchetti. "Toto auto etabluje Francii na rychle rostoucím trhu elektrických vozů. Já osobně jsem automobilovým nadšencem a mou ambicí při založení Exagon Engineering bylo vytvořit elektrické auto luxusní třídy, které bude splňovat stejné standardy jako vůz poháněný plynem. Pomocí partnerství se Siemens PLM Software jsem byl schopen vytvořit skutečně mistrovské dílo."

Z počítačových periferií skončí v elektronickém šrotu nejdříve klávesnice. Proto je zde zajímavá náhrada plastu fosilního původu bioplastem. Pro novou ekologickou klávesnici KBPC PX ECO, prodávanou jako Green IT, zvolil Fujitsu jako první kompostovatelný bioplast z obnovitelného přírodního materiálu.

Mediální agentura Attention!Media ve spolupráci s Media Service a Big Media připravila unikátní outdoorovou kampaň - billboard čistící vzduch. U pražské magistrály, zatížené extrémně hustým provozem, umístila pro klienta Nano Energies bigboard, který čistí vzduch. Reklamní plocha je natřená speciálním nanonátěrem, jenž zbavuje okolní vzduch zplodin a s pomocí slunečního záření je mění na vodu a CO2. Dominantním vizuálem billboardu je logo Nano Energies, doplněné o headline "Tato reklama čistí vzduch. Naše energie ho neznečišťuje". Společnost Nano Energies se specializuje na obchod s elektřinou vyrobenou z obnovitelných zdrojů, především ze slunce.

Produkt společnosti Exupery pod názvem Easy-Bin se stal "oficiálním" odpadkovým košem výstavy Bydlení 2011 v rámci veletrhu Pragointerier - New Design, který proběhl ve dnech 17.-20. 2. 2011 na holešovickém výstavišti v Praze. Easy-Bin je lehký, ekologický a snadno transportovatelný odpadkový koš, vyrobený z vlnité lepenky. Mezi výhody tohoto produktu patří jeho malá hmotnost, estetický vzhled, jednoduchá likvidace a snadná transportovatelnost. Easy-Bin je možné využít také jako reklamní nosič. Reklama se dá aplikovat polepem nebo plnobarevným potiskem. Praktické uplatnění najde tento reklamní nosič ve formě odpadkového koše na společenských, kulturních nebo sportovních akcích, jako jsou open-air festivaly, městské trhy, slavnosti, poutě, garden party a podobná setkání, na kterých je třeba řešit odkládání odpadků.

Společnost HP zavedla novou službu, která je nyní k dispozici i pro zákazníky v České republice. Prázdné kazety od inkoustů a zbytky vybraných médií zdarma odveze a zrecykluje.
Jednoduchý program vracení médií společnosti HP nabízí komerčním tiskárnám a jejich zákazníkům možnost vracet velkoformátové výtisky po jejich použití. Moderní zpracování zajišťuje, že plasty použité v těchto tiskových médiích jsou recyklovány způsobem, který šetří přírodní zdroje. Pomocí formuláře na webu si mohou uživatelé latexových inkoustů a určených HP médií objednat od HP jejich bezplatný odvoz a ekologickou recyklaci.

Na první ekologicky šetrný hypermarket Tesco v Jaroměři byly použity LED moduly řady Basic line od společnosti Dencop Lighting. LED moduly 3led turbo 20 x 100 mm (rudá) 0,66 W a 6led 20 x 100 mm (modrá) SMD 0,75 W jsou napájené toroidními transformátory. Rozměr loga je 1,6 x 6 m a jeho celková spotřeba nepřesáhne 250 W. Realizátorem byla firma Pavel Nejtek Elektro Neon.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist