Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Střet nadšení s realitou

02.06.2011  |  zdroj: Marketing & Media  |  46× přečteno      vytisknout článek

Rozumí Češi environmentálním symbolům a označením typu Bio? A jak ovlivňují jejich nákupní preference? Zjednodušeně řečeno, o ekologii a sociální odpovědnosti víc mluvíme, než konáme.

Na vybrané symboly používané na obalech a na to, jak jim rozumějí sami zákazníci, se zaměřil výzkum agentury Stem/Mark. Dotazováno během března bylo v rámci internetovém panelu na osm stovek respondentů. Výzkum potvrdil setrvalý stav, kdy Češi většinou zastávají v obecné deklarativní rovině proenvironmentální postoje a hodnoty, ale jejich ochota k vlastnímu proenvironmentálnímu jednání je tím menší, čím více se jich osobně dotýká.

Ekologicky šetrné chování v obecné rovině za důležité považuje 95 % české populace, 42 % přitom uvádí, že je pro ně "velmi důležité". Pokud přejdeme od obecné deklarace k jednotlivým konkrétním projevům ochrany přírody, setkáme se s relativně nižším hodnocením této důležitosti. Ekologická produkce potravin je důležitá pouze pro 70 % Čechů, přitom jen pro 13 % je velmi důležitá.

A jakmile přejdeme k "reálnému" chování, dostáváme ještě výrazně nižší čísla. Zda se ekologicky chová i výrobce potravin, které kupujeme, sleduje pouze 1 z 5 Čechů, přičemž pouhá 2 % tak činí vždy. Lidé znají především označení Bio. Je to dáno jak frekvencí užití v běžné distribuční síti, tak délkou používání na českém trhu. Přesto i zde polovina respondentů toto logo vůbec nezná (27 %) nebo neví přesně, co znamená (22 %). Výrazně hůře dopadla loga FairTrade a Rainforest Alliance. První z nich vůbec nezná 71 %, druhé 80 %. V průměru pouze 7 % z těch, kteří určité logo znají, není rozhodně ochotno akceptovat vyšší cenu spojenou s deklarací určité vlastnosti, naopak 57 % s tím nemá zásadní problém.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist