Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Záleží nám na přírodě, na hodinku zhasneme

01.06.2011  |  zdroj: Marketing & Media  |  59× přečteno      vytisknout článek

Jeden by nevěřil, kolik se dnes najde společností, které na tzv. Den Země vypnou své logo nebo zaváží k jinému zelenému humbuku a ještě o tom nadšeně informují veřejnost. Věci by se měly nazývat pravými jmény, takže následující řádky jsou o zelené šaškárně, kterou firmy se stále větší oblibou rozehrávají a média se s nadšením přidávají a poskytují firmám "zelené PR".

Většina firem, které se k akci připojily a vydaly k tomu tiskovou zprávu, zaznamenala mediální výstup do 10 zmínek. Avšak celkově na heslo "hodina země" vrací monitoring médií za období březen neuvěřitelných 240 odkazů. A to už se vyplatí produkovat nějakou tu zprávu. Zde pár příkladů:

  • "Telefónica O2 se jako společensky odpovědná firma připojuje k celosvětové akci Hodina Země, největší celosvětové iniciativě na podporu klimatu. Dne 26. března 2011 od 20.30 do 21.30 hod. symbolicky zhasne osvětlení všech svých budov. Zapojením do této akce ukazuje, že jí není lhostejná budoucnost planety a její další udržitelný rozvoj. (...) Na prodejnách bude vypnuto logo a kompletní osvětlení včetně plazmových televizí ve výlohách a panelech."

  • "Společnost T-Systems Czech Republic se připojuje k iniciativě Hodina Země, která se bude konat 23. března od půl deváté večer místního času. (...) Společnost T-Systems jako příspěvek k této akci vypne osvětlení loga na svém sídle a zároveň částečně vypne vnitřní osvětlení."

  • "Vodafone v sobotu 26. března ve 20.30 hod. vypne osvětlení centrály v Praze na Vinici a v Call centru v Chrudimi. Potemní také prodejny či LED panely v Praze. Připojením se k Hodině Země dává Vodafone najevo, že mu jako odpovědné firmě nejsou lhostejné problémy životního prostředí a osud planety Země. Tuto aktivitu Vodafone propaguje na svých webových stránkách, sociálních sítích, prodejnách a také LED obrazovkách."

  • "V souladu se svým závazkem v oblasti udržitelného rozvoje se skupina UniCredit dne 26. března zapojí do celosvětové mobilizační akce fondu tím, že zhasne na hodinu osvětlení v některých svých budovách. Jedním z míst bude také pražská budova UniCredit Bank na náměstí Republiky."

  • "V České republice ING Bank v sobotu 26. března 2011 od 20.30 do 21.30 zhasla kanceláře a výlohy v pražském Orange House na Smíchově. "Je toho mnoho, co mohou firmy pro ochranu klimatu podniknout, a toto je cesta, která je nám sympatická," říká Zuzana Smolinsky, tisková mluvčí ING Bank.

Vypnout teatrálně na hodinu logo je jistě jednodušší než například přimět management přesedlat z rozežraných limuzín do hybridních aut, nebo jej dokonce donutit jezdit na kole či používat hromadnou dopravu (i když např. právě bývalý šéf Vodafonu, zesnulý Grahame Maher, byl známý tím, že jezdil metrem).

Ještěže alespoň někteří se ve svém jásání drží při zemi, a tak např. T-Systems ústy svého mluvčí konstatuje, "Jsme si vědomi, že hodinové snížení spotřeby elektrické energie přírodě nepomůže. Je to ale gesto, které ukazuje, že naší společnosti na životním prostředí skutečně záleží. Nejde jen o obrovské investice do moderních a úsporných datových center, ale také třeba o takovou drobnost, že v našem koncernu se recykluje plných 98 % všech odpadů."

A podobně - oč upřímnější je zpráva Commerzbank o tom, že v Německu vyměnila osvětlení výloh a log 1200 poboček, které nyní spotřebovává ani ne pětinu původního množství energie. Převedeno do představitelnější podoby, jedná se o úsporu ve výši průměrné roční spotřeby 1500 domácností.


Co je Hodina Země?

Hodina Země je každoroční mezinárodní akce zavedená Světovým fondem divočiny (World Wildlife Fund, WWF), která se pořádá poslední sobotu v březnu, při které domácnosti a podniky vypnou své osvětlení a elektrické spotřebiče po dobu jedné hodiny, za zvýšení informovanosti o změnách klimatu. Vůbec poprvé se tato akce konala v roce 2007 v Austrálii a o rok později již měla celosvětovou účast.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist