Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

BETC: Zahradničí, včelaří a k tomu denně navaří

04.10.2011  |  35× přečteno      vytisknout článek

Možná jen zdánlivě mimoreklamní projekty pařížské agentury BETC Euro RSCG ukazují, že kreativita nemá hranice.

Reklamní agentury by měly být centrem kreativity, a nejen té reklamní. Protože kreativita nikde nezačíná a nikde nekončí a nezná pojem hranice. Krásným dokladem, že tak to má a může fungovat, je řetěz primárně nereklamních projektů pařížské agentury BETC Euro RSCG. Začalo to vlastně u odpadků.

Co dělat s tím, co máme

Agentura začala nekompromisně třídit odpad, včetně bioodpadu z agenturní kavárny. Tam jim týdně v závislosti na ročním období vznikla ze zbytků káv, čajových sáčků a papíru pětikilová kopička. Co s ní? Koupili žížaly a založili kompost. Od něj nebylo daleko k vytvoření zahrady poblíž agentury v centru Paříže. Kontaktovali organizaci zabývající se provozováním sdílených zahrad, která se stále potýkala s nedostatkem dobrovolníků. Z agentury se do zahradničení v centru Paříže přidalo v různé podobě třicet zaměstnanců (z celkového počtu asi 600) a zahrada v letošním roce zažívá už třetí sklizeň.

513 kilo medu

Projekty, které vycházejí z myšlenky podpory biodiversity (rozmanitost druhů) a aktivní a vědomé participace na životním prostředí, se vyvíjely dál podle toho, jaké problémy ukázaly jednotlivé sklizně. První odhalila, že zahrada málo plodí, protože v centru města není dostatek opylovačů. Proto si na střechu agentury půjčili 6 včelínů a hned první sezonu obdivovali jejich efektivitu: včely vyprodukovaly za rok 513 kilo medu.

45 jídel denně

A když už zahrada pořádně plodila, řešila agentura "problém", jak naložit s výpěstky. Spojili know-how z oblasti budování značek a obchodu a nově nabyté poznatky z oblasti zemědělství a vytvořili vlastní značku biopotravin. Dnes se denně v agentuře sní 45 jídel brandovaných barvami agentury a značkou BETC K.

Dají se na to "sbalit" klienti

Kam až tyto aktivity agenturu dovedou, zda to bude k úplné soběstačnosti, se uvidí. Každopádně je to způsob, jak posilovat image značky, a možnost, jak přímo zaimponovat klientům, kteří stále více tíhnou k společenské odpovědnosti či k souladu s přírodou.

Minimálně s jedním klientem se v zájmu o životní prostředí potkali. S tématem podpory biodiversity přišel tehdy jejich klient, výrobce sušenek LU. Bylo to vloni, kdy byl mezinárodní rok biodiversity. Společnost LU začala u svých farmářů vyžadovat větší rozmanitost druhů na jejich polích, kde pěstuje obiloviny, které primárně používá. Agentura na to navázala a v loňském roce připravila na své střeše nový zahradní projekt, jenž začala eventem pro novináře a jejich rodiny - vyseli společně "během konzumace sušenek LU" pšeničná políčka rámovaná květinovými záhony.


Reklamní BETC

Agentura BETC Euro RSCG, spadající pod síť Havas, je produktivní i v oblasti reklamní kreativity. Ve srovnání výsledků z nejvýznamnějších světových soutěží Gunn Report 2010 se umístila na druhé příčce - hned za agenturou AlmapBBDO ze S~ao Paula. Mezi její práce patří například virální spot pro vodu Evian s dovádějícími batolaty, který se stal v roce 2009 nejstahovanější reklamou na světě. Jejím klientem je i televizní kanál canal+, jenž umožnil agentuře přístup k mnoha kreativním cenám a publicitě v odborném tisku díky spotu, v němž se muž (scenárista) stíhaný partou zabijáků přes lesy, hory a vodopády dostane až do výrobny nábytku a se skříní pak do milenčiny ložnice. BETC otevřela letos na jaře pobočku v Londýně a už záhy zde vystrčila své kreativní růžky. Založila v rámci agentury nahrávací společnost. Značka Worker Records má spojovat talent lidí v agentuře s talenty z oblasti umění a spolu mají vytvářet novou hudbu pro reklamní trh. Londýn tak trochu navazuje na pařížsko u divizi BETC Music, která se zaměřuje čistě na hudbu v reklamě.

AUTOR: Hana Vacková


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist