Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Krátce - různé

05.04.2012  |  21× přečteno      vytisknout článek

Krátce - různé

Jak komunikovat nové auto s nulovými emisemi skleníkových plynů? Vůz s pohonnou jednotkou využívající jako palivo vodík, který pro životní prostředí jako by ani neexistoval? Mercedes-Benz v nejnovější kampani pro německý trh využil technologii, která je známá spíš z filmů, a auto udělal neviditelným. Jednu stranu vozu pokryly panely s LED diodami, které zobrazují obraz snímaný kamerami na druhé straně auta. Při pohledu z boku tak vůz při pohybu v prostoru na první pohled není vidět. Agentura Jung von Matt/Alster z natočeného materiálu vytvořila reklamní spoty a obsah, který lidé na internetu přirozeně sdílejí se svými přáteli.

Od loňského března používá japonská firma OKI ve svých tiskárnách části z bioplastu, který je z více než 25 procent vyroben z obnovitelné rostlinné biomasy. Vzhledem k tomu, že OKI prodá ročně přibližně 1,1 milionu tiskáren a multifunkcí, představuje použití bioplastu snížení emisí CO2 o 3 tuny za rok.

Budoucnost dopravy
Do roku 2020 by se měl vytvořit rámec pro informační, řídicí a platební systémy evropské multimodální dopravy, a to pro osobní i nákladní dopravu. Mělo by se směřovat k plnému uplatňování zásad "uživatel platí" a "znečišťovatel platí" a k zapojení soukromého sektoru do odstraňování deformací, vytváření zisků a zabezpečení financování budoucích investic do dopravy.
V dopravě na dlouhé vzdálenosti a v mezikontinentální nákladní dopravě bude nadále převládat letecká a lodní doprava. Nové motory, nová paliva a systémy řízení dopravy umožní zvýšit efektivnost a snížit emise. Do roku 2050 by mělo používání nízkouhlíkových paliv v letecké dopravě dosáhnout 40 %; do roku 2050 by se také měly na úrovni EU snížit emise CO2 z námořních lodních paliv o 40 %.
U městské dopravy by měl nastat výrazný posun k ekologičtějším vozidlům a ekologičtějším palivům. Do roku 2030 by se mělo používání vozidel na konvenční paliva v městské dopravě snížit na polovinu; do roku 2050 by mělo dojít k jejich postupnému vyřazení z měst; do roku 2030 by se mělo v centrech velkých měst dosáhnout zavedení dopravy zboží v podstatě prosté emisí CO2.

Hrozby USA a Číny příliš nevzrušují
Vlády zemí EU nepřikládají hrozbám z USA, Číny a dalších zemí kvůli emisnímu obchodu v letecké dopravě velký význam. Toto téma se projednávalo při posledním zasedání Rady ministrů dopravy a životního prostředí až pod bodem "Různé". Není také naplánován žádný konkrétní termín pro projednání tohoto tématu na úrovni hlav států a šéfů vlád. V SRN např. platí stanovisko spolkové vlády, že zahrnutí letecké dopravy do emisního obchodu je podle platného práva a bude se podle plánu realizovat. Zahrnutí všech letů zůstává z důvodu konkurence nadále významným německým požadavkem. Tamní vláda nemá obavy z nevýhod pro letecké společnosti z EU vůči aerolinkám ze Středního východu na základě skutečnosti, že jen lety mezi EU a prvním letištěm mezipřistání podléhají emisnímu obchodu. K tomu by byly náklady nového mezipřistání příliš vysoké. Hodnocení EU došlo k závěru, že mezipřistání navíc by se vyplatilo teprve při vysoké ceně cert ifikátu CO2 (kolem 75 eur).

Automobilky Toyota a BMW zahájily společný výzkum a vývoj akumulátorů příští generace pro pohon ekologických vozidel. Cílem spolupráce je zvýšení výkonnosti a kapacity Li-ion akumulátorů pomocí nové kombinace materiálů. Spolupráce obou automobilek navíc zahrnuje také dodávky turbodieselů BMW pro evropskou Toyotu, které japonskému výrobci umožní rozšířit nabídku vznětových verzí svých modelů v Evropě. Pro BMW je zase spojení s největším výrobcem hybridních vozidel na světě výhodné pro boj o udržení vedoucího postavení v prémiovém segmentu, ve kterém budou hrát hybridní technologie stále významnější roli.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist