Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Národní přírodní památka Křéby

22.08.2009  |  151× přečteno      vytisknout článek

Naším dnešním cílem se může stát trasa vedoucí zNěmčic nad Hanou k národní přírodní památce zvané Křéby ležící 1,7 km severně od obce Prasklice.

Vyjíždíme z Němčic nad Hanou směrem na Mořice po cyklotrase č. 5013. V Mořicích přejíždíme po nadjezdu dálnici a pokračujeme směrem na Uhřice. Od Mořic pozvolna stoupáme, ale teprve výjezd na kopec vpravo nad Unčicemi s výškou 296 m nad mořem prověří naši cyklistickou zdatnost. Na horizont před námi vyšlapeme nebo kolo vytlačíme. Každopádně stojí zato se zastavit a podívat se zpátky do krajiny. Po krátkém vydechnutí nasedáme na kolo a sjíždíme po asfaltce směrem k Uhřicím. Brzdíme, abychom snížili rychlost a nepřejeli odbočku na polní cestu u uhřického hřbitova. Odbočka vede po polní cestě značené jako cyklotrasa č. 5084. Po levé straně míjíme bývalý mlýn a pokračujeme podél potoka Tištínka až k národní přírodní památce Křéby.

NPP Křéby se nachází na rozhraní mezi Vyškovskou bránou a Litenčickou pahorkatinou vnadmořské výšce 228 - 277 m na ploše 3,52 ha. V podstatě se jedná o dva ostrůvky travnatých strání s jižní expozicí, se skupinami stromů a keřů, v zemědělsky intenzívně využívané krajině.

Na vrchol Křébů vede pěšinka, která začíná na polní cestě, po které jsme přijeli a vede napříč polem k úpatí kopce. Pod strání necháme kola a po pěšině vyjdeme na vrchol. Zde se nám naskytne kruhový pohled jak na Tištín, Němčice, Dřínov, tak i na Litenčickou pahorkatinu s vrcholem Hradisko, ale i na Ivanovickou bránu a další místa.

Důvodem ochrany této lokality jsou zbytky teplomilné travinobylinné vegetace s řadou chráněných rostlin a živočichů, o kterých se dovíme více zinformační tabule zde umístěné.

Po zhotovení patřičné fotodokumentace nasedáme na kolo a pokračujeme po polní cestě směr Prasklice.

Přejíždíme bývalou železniční trať Nezamyslice - Morkovice. V Prasklicích na návsi odbočujeme doprava ve směru Osičany, Koválovice a Tištín. Na začátku Osičan se můžeme zastavit v areálu koupaliště a v hospůdce se občerstvit. Je zde příjemné venkovní posezení. Po doplnění tekutin nasedáme na kola a pokračujeme přes Tištín do Těšic. V Těšících nejedeme na Dřevnovice, odbočíme doprava na cyklostezku vedoucí do Nezamyslic. V Nezamyslicích u školy se napojíme na cyklostezku do Mořic, odkud to je necelé dva kilometry do Němčic nad Hanou. Celý absolvovaný okruh má asi 20 km. V Němčicích můžeme nasednout na osobní vlak směrem Brno nebo opačným směrem Přerov a vrátit se domů.

Související články

Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...

EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.

Search
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>

Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo

Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.