Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Kovošrot pomohl při úklidu okolí Národního parku

01.03.2004  |  zdroj: Děčínský deník  |  123× přečteno      vytisknout článek

Kovošrot pomohl při úklidu okolí Národního parku Od vyhlášení Národního parku České Švýcarsko již uplynuly celé čtyři roky, v jejichž průběhu se uskutečnilo mnoho úklidových brigád za přispění celé řady dobrovolníků nejen v samotném parku, ale i na území přilehlých CHKO Labské pískovce a Lužické hory. Nejméně dvakrát ročně se čistí toky Křinice a Kamenice, uklízí se turistické stezky a cyklotrasy. Vody řek přinášejí z obydlených částí do národního parku všelicos, počínaje starými pneumatikami a konče např. starou ledničkou. Na turistických stezkách jsou to pak zejména různé obaly, ale hlavně petlahve. Ač je tohoto odpadu v hlavní turistické sezóně poměrně značné množství, strážci NP a již zmínění brigádníci si s tímto dovedou poradit.
Strážní službu národního parku však čekalo vyřešení problému, na který již ochotné ruce brigádníků nestačily. Po hospodaření dnes již neexistujícího státního statku Česká Kamenice zůstaly u přístupových cest na samé hranici parku dva vyřazené velkoprostorové ženijní plechové čluny, sloužící kdysi jako vodní rezervoáry pro hospodářská zvířata a posléze jako shromaždiště odpadu nejen od turistů, ale i místních obyvatel či chalupářů. Jeden se nacházel za Jetřichovicemi u staré České silnice a druhý u modré turistické trasy za Vysokou Lípou na okraji Přírodní památky Hofberg.
Po jednání s Obecním úřadem v Jetřichovicích bylo dohodnuto odstranění těchto železných van. Strážci parku z nich vyvezli odpad, ale zbývala otázka co s vanami. Na přívěs traktoru ani na standardní nákladní auto se tato vana nevejde, natož pak dvě. Rovněž způsob jejich nakládky zůstal otevřenou otázkou. Odpověď na tyto otázky strážci nalezli u paní Miroslavy Albrechtové v kanceláři dopravy Kovošrot Děčín, a.s. Po společné poradě s vedoucím provozu panem Michalem Novotným byla z děčínského Kovošrotu vypravena 18 metrů dlouhá Tatra s návěsem a 37 tun vážící autojeřáb. Pohyb s takovým kolosem po úzkých komunikacích jistě nebyl snadný, avšak pro zkušeného řidiče, jakým je pan Jiří Havlíček, neznamenal vážnější problém. Nutno poznamenat, že se jednalo o předem ztrátovou akci, neboť náklady na dopravu nemohly být uhrazeny cenou železného šrotu. Avšak cit pro krajinu a přírodu převážil nad ekonomickým hlediskem.
Václav Nič, strážce Národního parku České Švýcarsko


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
EKOLAMP s.r.o.EKO-KOM a.s.ELEKTROWIN a.s.Asekol s.r.o.Inisoft s.r.o.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist