Přidat EnviWeb k oblíbeným odkazům
RSS kanályMobilní verze EnviWeb.cz

Kulhánek: Evropa si čistí sklady

07.06.2005  |  zdroj: Podniky a trhy  |  126× přečteno      vytisknout článek

Kulhánek: Evropa si čistí sklady Na českém trhu stále roste podíl ojetých vozů a klesá podíl nových aut. Podle zákazníků diskutujících na automobilových serverech jsou hlavním důvodem vysoké ceny nových vozů. Vratislav Kulhánek, prezident Sdružení automobilového průmyslu, míní, že výrobci už nemohou ceny snížit.
"Moderní vozy musí mít nějakou úroveň bezpečnosti, motory musí být výkonné a ekologicky přijatelné, to vše stojí obrovské peníze," řekl Kulhánek. Za růstem dovozu ojetin vidí tlak západoevropských automobilek. "Evropa si čistí sklady. Od roku 2007 budou automobilky odpovědné za ekologickou likvidaci autovraků svých značek bez ohledu na datum výroby, proto se snaží odsunout starší vozy jinam," dodal.
Přestože dovoz ojetin roste, Evropská komise koncem března Česko vyzvala, aby země odstranila diskriminaci při dovozu použitých aut. Při nákupu ojetiny v tuzemsku nový majitel nemusí auto registrovat, dovoz použitého auta ze zahraničí však registraci podléhá. Za registraci se platí pět tisíc korun a nelze dovézt auta starší dvanácti let.
"Evropská komise se mýlí. Při nákupu tuzemské ojetiny jde o auto, které již jednou bylo registrováno, nejde o novou registraci, ale jen o změnu zápisu," uvedl ředitel sekretariátu automobilového sdružení Antonín Šípek. Proti výtce komise podalo rozklad Ministerstvo dopravy, protestovala Škoda Auto i největší autobazar AAA Auto. Evropská komise se k protestům dosud nevyjádřila.
"To bylo v zásadě skandální rozhodnutí, potvrzující, že na nově přistoupivší země se hledí jako na země druhé kategorie. Museli bychom zaregistrovat každý trabant, který by nikde v Evropě nikdo neregistroval," dodal prezident automobilového sdružení.
Zda prodej nových aut vzroste, nezávisí podle něho na ceně, ale na změně mentality lidí.
"Pokud si člověk koupí ojetinu za 150 tisíc, za tři roky ji prodá za padesát. Pokud ale koupí nové auto za 220 tisíc, za tři roky klesne jeho hodnota na 180 tisíc. Ztráta tam bude poloviční. Ale takhle to zatím lidé nedomýšlejí," vysvětlil Kulhánek.


Související články


Poslední diskuse k článku - 0 příspěvků celkem

přidej nový příspěvek

Zatím žádný příspěvek
můžete na tento článek reagovat jako první...


EnviWeb s.r.o. neručí a nenese zodpovědnost za obsah diskusních příspěvků, diskuse nemoderuje ani nerediguje. Diskusní příspěvky vyjadřují názor jejich autorů. EnviWeb s.r.o. si vyhrazuje právo odstraňovat diskusní příspěvky, a to zejména takové, které odporují dobrým mravům, porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno serveru nebo obsahují neplacenou reklamu. Diskuse NEJSOU určeny pro dotazy na autory článků nebo redaktory EnviWebu.



Search
Partneři
EKOLAMP s.r.o.EKO-KOM a.s.Inisoft s.r.o.Asekol s.r.o.ELEKTROWIN a.s.
ZmapujTo.cz
Fandíme EnviWebu
Výrobky a služby pro životní prostředí
Výrobky a služby pro životní prostředí
Partnerské časopisy
<< Předchozí Následující >>



Doporučujeme: Ekologove.cz - ekologie v každodenní praxi, EnviMarket.cz - nabídka výrobků a služeb, ZmapujTo.cz - hlášení podnětů od občanů, Nazeleno.cz - úspory energie, Inspirace v bydlení, Cena elektřiny, Dřevěné brikety, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo, Palivové dřevo


Enviweb s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti,a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.
Copyright (2008) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Toplist